Gå til innhold

Hjelp til en historie i en tegneserie, og hvordan man lager en tegneserie generelt.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har det seg slik at i 10. klasse så har vi et avsluttende prosjekt fra nå og ned til sommeren.

 

Jeg flesket til med og velge en oppgave hvor jeg skal lage en tegneserie. Nå i ettertid har det vist seg og kanskje ikke være det lureste valget siden jeg ikke har peiling på hvordan man tegner tegneserier.

 

Det jeg lurte på var om noen vet om noen kjappe guider til hvordan man tegner tegneserier ( både fremgangsmåten og ulike tegnetyper og skyggelegging)?

 

Jeg har så langt funnet på hovedpersonen, Matcho Mustache. Det skal være en actiontegneserie (for barn?)

 

Planen var at han skal ha bart.

 

Det jeg trenger hjelp til var og finne en histore til tegneserien. Har gått rundt lenge uten og finne på noe gøy.

Historen skal i det første være barnevennlig og ha en moral, men den skal også være dyp og humoristisk slik at den eldre gruppen også kan forstå.

 

Kan noen hjelpe?

 

Takker for alle mulige og kreative svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

I utgangspunktet er det ikke så vanskelig:

 

1. Finn på karakterene og en kort historie.

 

2. Skriv historien som skript.

 

3. Lag en svært grov skisse over de forskjellige rutene.

 

4. Juster rutene for å få et format du er fornøyd med.

 

5. Tegn en penere skisse i hver rute.

 

6. Les over historien, sjekk formatet på rutene, sjekk tegningene og se om det blir bra. Gjerne få noen nøytrale til å hjelpe deg her. (ikke familie og venner.)

 

7. Gjenta nr 6.

 

8. Gjenta nr 6.

 

9. Tegn hver rute for seg, gjerne større enn planlagt og forstørr ned.

 

10. Fargelegg hele greia.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...