Gå til innhold

PL: 13.3.10 v Hull City, KC Stadium


Anbefalte innlegg

En sannhet med modifikasjoner, men laget som vinner ligaen gjør det alltid fortjent. Jeg skriver bare at laget som vinner, det gjelder også evt United, ikke har imponert noen. Men jeg lurer; Om Arsenal vinner ligaen (mye mulig at de gjør) mener dere da at Arsenal er et bedre lag enn United og Chelsea? Det har vi vel de siste årene tilgangs sett at de ikke er.

Vinner Arsenal PL viser de at de er mer stabile over tid enn både Chelsea og ManU. Det blir bare latterlig av deg å si noe annet.

 

Og litt stats:

I fjor fikk United 90 poeng på 38 kamper, noe som tilsvarer rundt 2.4 poeng i snitt. I år har de 2.2 poeng i snitt.

 

I fjor fikk Chelsea litt under 2.2 poeng i snitt. I år har de litt OVER 2.2 poeng i snitt.

 

Arsenal fikk i fjor 1.9 poeng i snitt. I år har de ca. 2.15 poeng i snitt.

 

Med andre ord har United vært dårligere i fjor, noe som sikkert kan forbindes med salget av Ronaldo. Chelsea er faktisk litt bedre i år enn i fjor, mens Arsenal har prestert enda bedre enn i fjor.

 

Så det er BARE United som har underprestert, og det er deres egen feil. Det gjør ikke et eventuelt Arsenal-gull mindre imponerende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Statistikk kan brukes til så mangt, men det kan øyene også. United og Chelsea er klart svekket i forhold til tidligere sesonger, selv om poengfangsten til de blå har vært bedre om så minimalt rent statistisk.

 

Arsenal har imponert i fht til forutsetningene sine, men i den store sammenheng er det det svakeste laget som evt vinner ligaen siden Blackurn i 95. Derfor er det flaut at spesielt Chelsea, som har en mye bedre tropp (jf pengebruk) ikke klarer å vinne ligaen på bekostning av et lag de tross alt også er bedre enn. Det beviste de også ved å slå Arsenal overbevisende x2.

 

Men min mening er talt.

Lenke til kommentar

Statistikk kan brukes til så mangt, men det kan øyene også. United og Chelsea er klart svekket i forhold til tidligere sesonger, selv om poengfangsten til de blå har vært bedre om så minimalt rent statistisk.

 

Arsenal har imponert i fht til forutsetningene sine, men i den store sammenheng er det det svakeste laget som evt vinner ligaen siden Blackurn i 95. Derfor er det flaut at spesielt Chelsea, som har en mye bedre tropp (jf pengebruk) ikke klarer å vinne ligaen på bekostning av et lag de tross alt også er bedre enn. Det beviste de også ved å slå Arsenal overbevisende x2.

Herregud da, mann... Du kan nekte og nekte så mye du bare vil, men Premier League er verdens beste liga, og uansett hvem som vinner den så er det en kjempeprestasjon. Statistikken jeg viste sier at ligagullet på ingen måte er lettere å ta i år enn i fjor.

Lenke til kommentar

Mye bedre tropp? Etter vurdering av pris spillere har kostet?

 

Arsenal har satset på andre områder, full fokus på talenter. Vi har like god tropp som Chelsea og Man.Utd, men når vi kommer til en bred tropp, da vil jeg si at dere og Chelsea har bredere tropp enn oss. Men ikke like mye som før, vi nærmerer oss. Det mener jeg i hvert fall :) Bedre dekning i nesten alle posisjonene.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke rart Man Utd ikke har vært like gode i år, de har jo blitt ufattelig svekket i forhold til ifjor. Ronaldo og Tevez har forsvunnet og dere har fått inn usle "forsterkninger" i Owen og Obertan. Valencia har imponert og har vært en av deres viktigste spillere, men det blir allikevel liten trøst når dere før denne sesongen mistet to klassespillere.

 

Arsenal kommer til å få masse "gullkamperfaring" i år og består av flere unge spillere som bare blir bedre og bedre. Dessuten har de vært mest uheldig med skader i år og spiller pr nå uten 3 kanskje fire av deres viktigste spillere i Van Persie, Fabregas og Gallas. Vi snakker om en av PL's beste spisser, en midtbanespiller som er i nærheten av toppen i sin posisjon og deres kaptein som faktisk også er en av de få spillerne på laget som har litt erfaring. Likevel greier de å kjempe i toppen, det er en sterk prestasjon!

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

~meg i går.

 

Takk for kampen. Phil Brown, skyt deg selv i balla.

 

Oi, broren min hadde rett, etter Rosicky gikk ut mot Porto så satt han ved siden av physioen og snakket ganske seriøst med han. Alvorlig skade?

Heldigvis ikke: "Rosicky and Fabregas have a good chance to be ready for next week. Gallas, no."

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Tenker ofte hvordan vi hadde gjort det uten kronsik skadete spillere selv. Vi har så mange skader at enkelte til og med er glemt. Husker dere Owen Hargreaves?

Husker du vår Johan Djourou? Skadesituasjonen er værre i arsenal, jeg syns egentlig det blir feil og si noe annet.

 

 

Jesus.

 

En sannhet med modifikasjoner, men laget som vinner ligaen gjør det alltid fortjent. Jeg skriver bare at laget som vinner, det gjelder også evt United, ikke har imponert noen. Men jeg lurer; Om Arsenal vinner ligaen (mye mulig at de gjør) mener dere da at Arsenal er et bedre lag enn United og Chelsea? Det har vi vel de siste årene tilgangs sett at de ikke er.

 

 

 

Jeg er å pass realistisk at jeg syns ikke vi har en bedre stall enn United og Chelsea, men når vi presterer bedre som et lag, er vell i vi realiteten bedre enn våre motstandere..?

 

Det er jo ikke rart Man Utd ikke har vært like gode i år, de har jo blitt ufattelig svekket i forhold til ifjor. Ronaldo og Tevez har forsvunnet og dere har fått inn usle "forsterkninger" i Owen og Obertan. Valencia har imponert og har vært en av deres viktigste spillere, men det blir allikevel liten trøst når dere før denne sesongen mistet to klassespillere.

 

Arsenal kommer til å få masse "gullkamperfaring" i år og består av flere unge spillere som bare blir bedre og bedre. Dessuten har de vært mest uheldig med skader i år og spiller pr nå uten 3 kanskje fire av deres viktigste spillere i Van Persie, Fabregas og Gallas. Vi snakker om en av PL's beste spisser, en midtbanespiller som er i nærheten av toppen i sin posisjon og deres kaptein som faktisk også er en av de få spillerne på laget som har litt erfaring. Likevel greier de å kjempe i toppen, det er en sterk prestasjon!

Vetig innlegg ifra en united supporter fir en gang skyld! Jeg er og utrolig imponert over hva Arsenal har fått til, spesielt mtp. alle nøkkelspillerene med skader. Før sesongen hadde jeg ikke trodd at arsenal skulle være i gullkampen, men ble virkelig overasket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...