Gå til innhold

Hva kan denne være verdt ?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått en erstatningsmaskin av Dell da min XPS M1730 gikk dundas her forleden.

Det hele tok litt tid og jeg kjøpte meg ny pc i mellomtiden.

 

Vurderer derfor å selge denne helt ubrukt, men jeg finner ingen konfigurasjon helt lik denne på Dells websider.

 

Noen som tør tippe hva jeg kan få for denne ved eventuelt salg ?

 

Det virker som å være en ganske rå gaming laptop egentlig.

 

 

Alienware M17x MLK : Base Space Black 1 0,00 0,00 S

Processor : Intel Core i7 Processor 720QM(1.60GHz,6MB cache) 1 S

Display : 17in WideUXGA 1920 x 1200 - Beyond HD (1200p) - Dual CCFL 1 S

Ship Accessory : Norwegian Docs 1 S

Resource DVD : Alienware M17x MLK 1 S

Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel 1 S

Hard Drive : 500GB (2x250GB) Free Fall Sensor Raid 0 "Stripe"(7200RPM) Dual HDD 1 S

Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive 1 S

Power Cord : Euro 250V 1 S

Power Supply : Alienware 240W AC Adapter 1 S

Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION 1 S

Graphics : Dual 1GB ATI GDDR3 MOBILITY RADEON HD 4870 1 S

Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card 1 S

Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card 1 S

Keyboard : Internal Norwegian Qwerty Keyboard 1 S

Operating System : Norwegian Genuine Windows 7 Ultimate (64 BIT) 1 S

Avatar : Alienhead 3D 1 S

No Software Anti-Virus 1 S

TimeZone : (GMT + 00.00) Dublin, Edinburgh, Lisbon, London 1 S

Name Plate Engraving - Generic 1 S

Standard Service - 1 year of coverage included with your PC 1 S

Advanced Serivce - 2 years Next Business Day service + 2 years Accidental Damage Support 1 S

2 years Accidental Damage Support 1 EX

Alienware M17X MLK Order - Norway

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm gjetter litt her , men siden det er Alienware som er overpriset.. Vil jeg tippe 18 000,-

 

MEn om du klarer å få dette vet jeg ikke. Dell har mulighet til å utføre Eierskifte og slikt på siden deres, så når du selger den så blir jo all garanti osv overført på den nye eieren.

 

Men "brukt\privat" salg på laptopper er ikke lønsomt. Da de mister i hvertfall 30% verdi fra dag en.

 

Jeg fikk 5000,- for min Dell xps 1640 som jeg gav 11 000,- for ca 1 år siden.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

 

Egentlig synes jeg dette hørtes litt lite ut med tanke på at pc'en faktisk ikke er brukt. Den er i produksjon as we speak.

 

Vil tro, at konfiggen ligger en plass mellom 20 0g 26 000. Uten at jeg er sikkert på dette.

Som sagt så klarer jeg ikke å finne dette nøyaktig og dell ville ikke oppgi det.

 

Men at prisen skal falle så mye som 30 % synes jeg var litt brutalt.

Skal alltids klare å finne noen som skal ha en ny slik pc og som da ønsker å spare noen tusenlapper.

 

Hva mener du er overpriset da egentlig ? High end koster jo og at du finner så mye billigere av de samme komponentene andre plasser er jeg ikke så sikker på. Men dette har jeg ikke sjekket ut. Men kan være enig at det koster mere enn det smaker med High End produkter.

Lenke til kommentar

Tok og prøvde å sette sammen så lik som mulig pc på dell. og kom til 25 325 kr. Og om dette ikke er overpriset vet ikke jeg...

 

Kraftigere Multicom får du for 5000,- mindre.. Så dell er overpriset. Men igjen så får du veldig god service.

 

Er bare det at jeg handlet nettopp ( venter fortsatt på at den annkommer meg ) Og sammenlignet pcer i øst og vest. Og fant raskt ut at Alienware er ikke verdt prisen de har satt på den, selv med veldig god service..

 

 

 

Foresten er den du har handlet i mellomtiden bedre eller dårligere en denne ? DA hadde jeg heller byttet til Alienware tingen og solgt den andre.. men kan ikke utale meg om den andre og prisen på den når ikke vet noe om den.

 

Men uansett lykke til , var jo godt å se at de ordnet opp med å gi deg en ny maskin :)

Lenke til kommentar

Hehe, måtte neste le litt av dette. :)

 

For å få en forståelse av pris på denne må du legge til grunn markedet du skal selge den i og etterspørselen i samme marked.

 

Du selger i et bruktmarked med eksponering lik 0 sett i forhold til en salgskjede med godt merkenavn, altså det er vanskelig å få informasjon ut til en større mengde aktuelle kjøpere om at maskinen din er til salgs hvilket resulterer i mindre etterspørsel og lavere pris.

 

Bruktmarkedet betår ofte av kjøpere som vil gjøre et kupp og dermed avstår fra å kjøpe nytt for å kuppe seg noe brukt. Altså de er meget prisbevisste og litt gjerrige noe som gjør at de har god kontroll på tilbud/etterspørsel og "fornuftig" prissetting. Dermed er det vanskelig å oppnå en god pris og spesielt overpris på "bruktvarer".

 

Med mindre du treffer gullkunden må du nok regne med kraftig underpris på denne.

 

Hvis du mener denne er verdt over 20000 kroner så tror jeg du bør ta en ekstra titt på andre laptoper med lignende specs og se hva de egentlig går for. :)

Endret av siNch
Lenke til kommentar

Denne venter jeg på

 

Multicom X8100

i7 720qm turbo boost til 2,8ghz ( samme cpu hvis dell har boost delen da ?)

4gb DDR3 1333 MHz ( bedre ram enn dell saken)

2x GTX285M Sli ( bedre skjermkort sjekk her http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html )

80 GB SSD disk ( mye bedre disk )

320gb 72000rpm ( ekstra disk nr 1, er plass til 1 til men har ikke valgt dette )

18,4" Full hd Led lcd skjerm

 

Denne kombinasjonen slår den dell alienware 17 saken du får. Og koster 20 500,- før frakt.

 

her er linken til maskinen http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10585814;c:100560;fl:0

Lenke til kommentar

Hehe, måtte neste le litt av dette. :)

 

For å få en forståelse av pris på denne må du legge til grunn markedet du skal selge den i og etterspørselen i samme marked.

 

Du selger i et bruktmarked med eksponering lik 0 sett i forhold til en salgskjede med godt merkenavn, altså det er vanskelig å få informasjon ut til en større mengde aktuelle kjøpere om at maskinen din er til salgs hvilket resulterer i mindre etterspørsel og lavere pris.

 

Bruktmarkedet betår ofte av kjøpere som vil gjøre et kupp og dermed avstår fra å kjøpe nytt for å kuppe seg noe brukt. Altså de er meget prisbevisste og litt gjerrige noe som gjør at de har god kontroll på tilbud/etterspørsel og "fornuftig" prissetting. Dermed er det vanskelig å oppnå en god pris og spesielt overpris på "bruktvarer".

 

Med mindre du treffer gullkunden må du nok regne med kraftig underpris på denne.

 

Hvis du mener denne er verdt over 20000 kroner så tror jeg du bør ta en ekstra titt på andre laptoper med lignende specs og se hva de egentlig går for. :)

 

 

Enig i alt dette .. Er sånn ved alt "bruktsalg" kjøp en ny bil , kjør den hjem og vips 25% mindre verdi ved evt salg igjen..

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Sinchs her. Jeg følger prisene på finn, qxl og andre auksjons/salgssider daglig og det er tydelig at kjøperne her styrer langt unna overprisete maskiner eller deler.

Qxl selger ganske mange nye pc'r men for å klare å dra igang en budrunde så kreves det at utropsprisen er lav nok. Legges det ut maskiner med utropspris nær butikkpris så skygger budgiverne unna. Lav utropspris derimot har lett for å presse prisen oppimot 75-80% av faktisk

butikkpris iløpet av auksjonen. Når det er sagt så gjelder jo det "normale"(kontor maskiner.)

Sære maskiner slik som den du har har et veldig lite marked og vil være ekstra vanskelig å prise riktig.

Lenke til kommentar

Mitt problem er ikke å finne kundene.

Jeg jobber i en bransje hvor dette er svært sannsynlig og vet flere som skal ha slike pc'er.

 

Mitt problem er egentlig at jeg ikke finner nøyaktig pris på dette oppsettet på Dells Norske sider. At noen av de vil kjøpe denne pc'en med noen tusenlapper avslag tviler jeg aldri på, men jeg må ha en noe lunde korrekt grunnpris å gå ut fra.

 

Noen som vet hvorfor Dell ikke vil gå ut med pris på dette forresten ? Jeg synes det var en smule rart.

 

Jeg klarte å få en pris på ca 20 000. På Multicom med samme oppsett, men noen tommer større skjerm.

Men da er jo det uten service og forsikring som det medfølger på dell.

Samt vil jeg også si at kabinettet til alienware virker mye mere solid enn multicoms.

 

Men jeg er ikke ute etter å forvare Dell her.

 

Jeg forsøkte meg på dells konfigurasjon, fikk noe sånt som 25000.

Hvis jeg trekker fra 3000 for litt forskjell på cpu og ram og så 2000 i avslag.

 

Kan da det være en rettferdig pris? Hvis man tenker på Komponentene og at produktet er fra Dell.

Jeg ønsker som sagt å se bort fra vanlige normer innen bruk salg.

For min del kan forsendelsen gå rett til eventuelt kjøper fra Dell.

Lenke til kommentar

Riktig pris er den prisen noen er villig til å betale for varen. Siden du har tilgang til et kundesegment som du sier er villig til å betale ekstra for å få en slik maskin og som er villig til å se bort fra "normale" regler for kjøp og salg så er du den eneste som kan sette en pris.

 

Som flere påpeker her så kan man få bedre maskin for atskillig mindre kroner andre steder.

Lenke til kommentar

Problem solved.

 

Jeg har hatt en samtale Med Dell og vi har kommet frem til at jeg kan konfigurere mitt eget oppsett til en pris av 27800 som jeg betalte for min XPS.

 

Og jeg har en kjøper på den som selv vil gjøre dette og betale 25000 for den så da er vi begge fornøyd.

 

Takk for innspill og hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...