Gå til innhold

[LOTRO]Hvordan fungerer de forskjellige healing klassene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er to klasser som kan heale. Ene er minstrel som nok er main healing klasse. Den bruker instrumenter til å spille på og den spiller ballader som bygges opp via tier 1-3.

 

Den andre klassen som kan heale er vel Rune-keeper men den er også en god dps klasse. Denne har en runestein du kan sette på bakken som gir en liten healing over time samt den har et attunement system. Attunement går ut på at man ved å bruke healing bygger opp attunements som etterhvert gir deg tilgang til sterkere healing spells. Attunements baren er delt opp i 2 der det ene veien bygger opp dps og andre veien healing.

 

Kan nok være en ide å gå inn på de offisielle forumsidene og lese litt om de forskjellige klassene så finner du den som passer for deg.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest så er runekeeper mer haling over time, og må mer planlrgging til når man venter stor skade osv.

 

Der Minstrel har direct heals og klare og heale fortere opp, så skal du ha beste healer så er det nok minstrel.

 

Men jeg er ikke bombesikker på dette, men er det jeg har fått med meg med litt henging rundt på forumet til spillet.

 

Men RK kan jo også bli en super dps klasse, så der har du jo 2 klasser om du skulle bli litt leii, eller vil ha litt variasjon

Lenke til kommentar

Minstrel:

 

Var opprinnelig den eneste healeren. Som navnet sier har han et instrument han spiller på, og hovedrollen er å heale laget. Sist jeg spilte hadde han kun étt nærkampsangrep, og resten sanger, ballader og så videre.

 

Healingen er ganske enkel, i grunn. Jeg brukte tre skills for å heale. Den jeg brukte mest healet kun en person, og det tok litt tid før healingen fikk effekt. (bare noen sekunder). Den andre healet alle sammen, men ikke så mye og tok også tid å bruke. Den tredje healet hele gjengen ganske mye med en gang, men hadde lang cooldown. I tillegg var det ett hvor jeg kunne heale en enkelt person med en gang, men den brukte jeg aldri.

 

I tillegg til healing kan en minstrel bruke buffs for å hjelpe laget, og har noen skills for å angripe fiender. Til tross for at det er en healer er den ikke så verst i solo.

 

 

Rune-keeper

 

Har ikke spilt den så mye, men kort sagt kan du velge mellom å være DPS eller healer. Når du bruker f.eks et healing-skill vil du gå mer og mer over til å bli ren healer, og du får tilgang på bedre og bedre healingskills. (så vidt jeg vet). Til gjengjeld kan du da ikke bruke DPS-skills. Om du heller bruker DPS vil du få bedre og bedre DPS-skills, men kan ikke bruke healing-skills. Denne alignment-måleren går ned mot null automatisk når du ikke bruker skills, så du er aldri løst til en rolle. Selv hatet jeg denne klassen da den var utrolig kjedelig og bryter lore. WoW-fans vil nok elske den, men LotR-fans vil hate den.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Du har lff kanaler (looking for fellowship) også Gloal-lff som er serverwide.. en del trash talk der men.... funker til tider fint :D

 

der kan du søke etter gruppe.. healer/tank/captain vil jeg si er de mest etterspurte klassene nå om dagen... men det kan være veldig opp og ned da.. har opplevd å ikke få tak i huntere å lissom :p som egentlig er i ganske overtall sammen med champions...

 

Du behøver ikke å løpe til instancene. En Captain kan summone deg direkte, det finnes også summoning horn rundtomkring i camper som oftes rett ved instancene... (de har vel addet camp nær alle instancer nå?)

Lenke til kommentar

Ja om du tenker på spillere er det iallefall det...

 

class messig har du 2 tank class, pluss champions kan fint tanke.. å du har 2 heal class hvor en av de (runekeeper også kan være meget god dps) Healing specca captain skal du heller ikke kimse av... pluss at Loremaster kan heale litt, men er primary cc/debuff sammen med burg, men burglar er også veldig god dps om de går inn får det, champions og hunter er de eneste pure dps klassene som ikke får gjort stort annet (champ kan tanke fint da i enkelte situasjoner)..

 

dette ble en fin og innviklet post :p

Lenke til kommentar

heh :D så hvis jeg skal rolle tank bør jeg være captain? Eller Champion? og er disse tank klassene noe enkle å soloe med siden jeg aldri fant mer enn 1 - 2 personer som kunne hjelpe meg i den måneden jeg spilte sist gang :S (på Snowbourne)

Endret av Julekula
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...