Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vaskemaskinen sentrifugerer ikke -hjelp?


Anbefalte innlegg

Har en AEG 72630 vaskemaskin og nå i det siste har den sluttet å sentrifugere så tøyet er klissvått.. Har sjekket lofilteret og nødtømmeslangen, sjekket at den tømmer som den skal og har ikke funnet noen feil der. Men når den skal begynne å sentrifugere er det som om den aldri kommer i gang, den dreier rundt men den får ikke opp tempoet. Det høres også en litt sånn "hvinelyd" men ikke så veldig tydelig.. Det kommer heller ingen feilmelding i displayet.

Har ikke lyst å få en servicetekniker for de er svindyre.. Kan likegodt kjøpe ny da.

MEN, har veldig lyst å åpne hele greia selv for å se om det ligger en "hårball" eller lignende inni der ved tømmepumpa f.eks., men da lurer jeg på om noen handymen her inne kan gi en liten veiledning på hvordan man åpner opp vaskemaskinen for å sjekke??

Har aldri gjort det før så jeg er usikker på om det er foran eller bak jeg må skru den fra hverandre?

Mener at det var samme problem med den for noen år siden og da hadde jeg en servicemann som kom og åpnet den opp, og voila -hårball a la elefant var problemet da. Men dessverre så fulgte jeg ikke helt med hvordan han åpnet den opp og hvor han fant den..

 

Noen som kan gi et lite tips her??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...