Gå til innhold

Forskjel på RAM merker?

-kga-

Anbefalte innlegg

jeg har en DDR-DIMM PC2700 512MB DDR som ikke er fra noen spesiell ram produsent.

Vil jeg da merke stor forskjel om jeg bytter den ut med en Corsair PC2700 DDR-DIMM 512MB?

Min data står somregel konstant på, og blir skjelden restarta, jeg driver lit med 3d modelering for morroskyld og har som oftest en hel del programmer oppe samtidig.

Vile det da vert lurt og kjøpt 1Gb RAM da?

Lenke til kommentar
Annonse

jeg har en DDR-DIMM PC2700 512MB DDR som ikke er fra noen spesiell ram produsent.

Vil jeg da merke stor forskjel om jeg bytter den ut med en Corsair PC2700 DDR-DIMM 512MB?

Nei .. Merkebrikker er IKKE raskere enn NoNamebrikker på samme frekvens. De kan være mer stabile og kan kanskje klokkes lenger ja, men er fremdeles ikke raskere ved samme frekvens/innstillinger. Og 512MB er faktisk 512MB ... uansett hvor den kommer fra.

Min data står somregel konstant på, og blir skjelden restarta, jeg driver lit med 3d modelering for morroskyld og har som oftest en hel del programmer oppe samtidig.

Vile det da vert lurt og kjøpt 1Gb RAM da?

Om du bruker Win2000/XP, kan du trykke ALT-CTRL-DEL og ta opp "Taskmanager" (heter noe annet om du har norsk Windows). Der kan du sjekke etter om du faktisk bruker oppimot 512MB ram. For om du IKKE gjør det, vil du overhodet ikke merke forskjell ... none-what-so-ever. Hvor mye raskere maskinen blir OM du faktisk bruker opp i mot 512MB og setter inn 512MB nye, vil avhenge litt av hvor mye ram du faktisk bruker. Om du bruker 900MB vil jo det ha større utslag enn om du bare bruker 513MB....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...