Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Var på fylla for første gang


Gjest gutt16

Anbefalte innlegg

Gjest gutt16

Hei. På torsdag var jeg på fest for første gang. Vi hadde fri igår, så det var en i klassen som skulle ha fest. Jeg hadde kjøpt meg en sixspack og en halv liter brennevin.

Vi dro til festen i 6-tida, og da var folk allerede begynt å drikke. Jeg begynte å drikke, og jeg drakk forholdsvis fort. Etter en 4-5 øl, kjente jeg at jeg begynte å bli litt brisen, men jeg fortsatte bare å drikke. Etter 6 øl og litt brennevin, greide jeg selfølgelig å spy. Da var klokka rundt 9, og det var langt ifra alle folka som var kommet.

 

Jeg dro selfølgelig ut på dass, vasket av meg. Etterpå dro jeg ut og satte meg ute og spyttet ut resten av spyttet. Jeg satt der ute en go stund, og hadde selfølgelig ikke lyst å dra inn igjen. Så jeg gikk inn i gange, tok med meg klærne og gikk hjem.

 

Gruer meg til å dra på skolen på mandag, da jeg trur jeg har driti meg ut.

 

Lurer bare på om dere synes jeg høres ut som en pingle? Burde jeg grue meg til å dra på skolen? Skal nevnes at jeg har fått det til å høres ut som om jeg drikker forholdsvis ofte, og det var ingen som visste at jeg drakk for første gang.

 

Er det vanlig at folk spyr på fest? Og er det bestandig så ille å drikke seg full som jeg opplevde? Trodde det skulle bli en artig opplevelse, men det ble det absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen fare. Det er alltid noen som spyr litt på fest osv, uten at det er noe galt i det. Som regel syns folk det bare er morsomt at noen er litt fullere enn vanlig.

 

Å drikke seg full slik at du ender med å spy en del er ikke så gøy. Når du har drukket noen ganger finner du fort ut hvor "grensen" din går, slik at du vet hvor mye du kan drikke og hvor fort før du må spy. Dette kjenner du på kroppen og hodet etter hvert.

Lenke til kommentar

Vanlig? Det er hvertfall ikke uvanlig. Hvertfall ikke i din aldersgruppe.

Nei, du høres ikke ut som en pingle. Det var første gang du drakk og da kjenner man ikke sin toleranse så godt. Da ender det fort som det gjorde for deg.

Tror du kan slappe av mtp. å dra på skolen. Det kommer helt sikkert til å være noen som småerter deg litt for at du blei dårlig, men tviler på det blir noen som gjør noe særlig stort ut av det. 95% av folk klarer å drikke seg dårlig en eller annen gang uansett. Det skjer "alle".

Bare si du blei dårlig og at du ikke hadde spist noe særlig den dagen. Trenger ikke nevne at du ikke har drukket så mye før.

Lykke til. :) Dette går nok bra.

Lenke til kommentar

Jeg tror de ALLER FLESTE har spydd mangfoldige ganger i tenårene. Dette kalles fjortisfyll ;) Sier ikke at du er fjortiss, men det er typisk at det ender med spying første gang man er full.

 

Da jeg drakk første gang (var 13-14) spydde jeg til gullmedalje i OL. Nå ler jeg av det. Det blir ikke pinlig før du er i 20- 30 årene. Stort sett er det ganske vanlig at det blir litt spying i ung alder.

 

 

Dessuten, hvis man skal drikke bør man holde seg til EN drikkevare, for eksempel øl. Om du skal drikke forksjellige ting, bør du begynne med det med lavest alkoholprosent og øke etterhvert. I ditt tilfelle ville det vært å drikke seg ferdig med øl før man begynner på brennevin. Ikke tving i deg noe, det resulterer ofte i dårlig mage.

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar

Hehe, alle går på en smell av og til. Ingenting å stresse med. Kan garantere deg at det var flere på festen som spøy senere på kvelden. Men klokka 9? Da må du lære deg å drikke med hode. Bedre å chill'n og klare seg ut kvelden enn å være den som drikker mest og spyr. Du har ikke driti deg ut, men neste gang tar du det litt mer med ro. 6 pack og en halvliter første fylletur var noe abisiøst :p

Lenke til kommentar

Du har ingen grunn til å grue deg til å komme på skolen, slapp helt av. Å spy på fest er en av de bedre måtene å drite seg ut på på fest holdt jeg på å si, er bare så mange verre ting du kan gjøre i fylla som for ekesempel å begynne å slåss, ha ubeskyttet samleie etc.

 

Sprit er for min del noe dritt, spydde alltid av det.

Lenke til kommentar

Aah. Minner  laugh.gif

 

Min første gang hadde jeg med en sixpack som gikk ned. Etter dette begynte jeg å bomme av venner, før noen sendte tyrker rundt. På det tidspunkt var jeg såpass fjern at jeg så på klokken hvert andre minutt, samt slappet meg i ansiktet ettersom jeg ikke kjente noe.

 

Etterhvert begynte jeg å føle meg trøtt, og mens kompisen jeg var med var på dass og banga en eller annen tøs kjedet jeg meg såpass at jeg la meg ned på en benk på utsiden. Sjakktrekk. Tømte ut alt jeg hadde spist og drukket den dagen, hvilket heldigvis/beklagligvis kun innebærte frokost og drikke.

 

Senere var det å rave de to kilometerne tilbake til kompisen grøftekant til grøftekant.

 

Good times (Y)

 

 

Nei, det gjør ingenting å ta det litt vel langt første gangen(e). Man vil trolig få referert en del ting i etterkant, men det er greit. Litt erting må man regne med ;)

 

 

Og en ting til - selv senere forekommer noen fyllekuler man kunne vært foruten.

 

I høst her hadde jeg ett par kompiser over. Jeg hadde hatt en jævelig uke på jobb, og var sliten som bare. Ting var kjedelig, så en halv liter Vodka gikk ned på en halv time. Så var jeg borte. Våknet opp dagen etterpå med en helvetes hodepine, og ett hus som ikke så ut. De to kompisene jeg hadde over hadde det like jævelig, og han ene skulle vært på jobb da jeg vekket han. Han fikk nesten sparken.

 

Selv om man gjerne skulle være foruten slike ting forekommer de av og til, og det er ingenting å dvele med. Bedre å ta det med godt humør og le med hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...