Gå til innhold

Hvor kan man kjøpe sølv til en rimelig pris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sendte nettopp en forespørsel til realverdier.no på canadian maple leaf. Minstekjøpet er 25 mynter á 1 troy ounce (3600 kr). Skal du ha rimeligere må du kjøpe flere for å få bedre deal.

 

Jeg aner ikke noe om deres rykte og hvorvidt de driver legit, men mitt inntrykk er positivt. Har tenkt å kjøpe 25 først for å se hva det går i.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Herlig. Hadde egentlig tenkt å kjøpe gull, da det er et enda deiligere stoff :dribble: Men ble litt skuffa når jeg så prisen på det :(

 

Hvor sjef er det ikke å ha en 1kg barre med sølv på romemt sitt liksom? :D

Hvor sjef er det ikke å ha en 1 kilos MYNT slengende på høyttaleren lissom :)) Kjøpte den av realverdier.no for 4500 laken for et par mnd siden. Og den er tom. gyldig som betalingsmiddel i Australia, $30:)))

Lenke til kommentar

Jeg sendte nettopp en forespørsel til realverdier.no på canadian maple leaf. Minstekjøpet er 25 mynter á 1 troy ounce (3600 kr). Skal du ha rimeligere må du kjøpe flere for å få bedre deal.

 

Jeg aner ikke noe om deres rykte og hvorvidt de driver legit, men mitt inntrykk er positivt. Har tenkt å kjøpe 25 først for å se hva det går i.

I etterkant kan jeg nevne at jeg kjøpte 100 stk 2009 maple leaf av K. A. Rasmussen. Jeg valgte de grunnet at de har vært lengst i businessen. Jeg tittet på silverinvest først, men det er slik jeg har forstått, i praksis et ettmannsforetak som har drevet i vel et år av en ung herre. Jeg kan legge til at jeg tror han driver legit, men jeg gir ikke fra meg 14000 kr over bank uten noe form for sikkerhet. K. A. Rasmussen har drevet i mange titalls år.
Lenke til kommentar

Hvem er dum nok til å bruke sølvmynter som betalingsmiddel?

Poenget var at det er ett kilo sølv...momsfritt... Når det gjelder enkeltmannsforetak er vel de bundet av den samme kjøpsloven som alle andre selskap, eller tar jeg feil? Var jo skeptisk første gang jeg kjøpte hos realverdier.no med forhåndsbetaling, men ringte innehaveren og fikk tatt en god prat. Fikk inntrykk av at det var en seriøs kar med mye kunnskap om mangt og meget. Kan jeg spørre hvor mye over spot du betalte hos rasmussen? De var iallefall langt dyrere når jeg sjekket i mars.

Lenke til kommentar

Hvem er dum nok til å bruke sølvmynter som betalingsmiddel?

Poenget var at det er ett kilo sølv...momsfritt... Når det gjelder enkeltmannsforetak er vel de bundet av den samme kjøpsloven som alle andre selskap, eller tar jeg feil? Var jo skeptisk første gang jeg kjøpte hos realverdier.no med forhåndsbetaling, men ringte innehaveren og fikk tatt en god prat. Fikk inntrykk av at det var en seriøs kar med mye kunnskap om mangt og meget. Kan jeg spørre hvor mye over spot du betalte hos rasmussen? De var iallefall langt dyrere når jeg sjekket i mars.

Jeg fikk ca. 29% over spot. Kenneth Tolås fra silverinvest gav meg en bedre deal, men jeg tok ikke sjansen på å forhåndsbetale et så ungt selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...