Gå til innhold

Microsoft bryter helt med fortiden


Anbefalte innlegg

 

De som "eier" smarttelefon-markedet idag er Apple og Google ...

 

Glemt Symbian helt bort her?

 

De er fortsatt størst, og til en forandring går nå utviklingen i ett rivende tempo.

Tror det ville være naivt å ikke ta det største smarttelefonoset med i betraktning. Ihvertfall nå som det er blitt åpen kildekode.

 

Hehe, ser man det ja. Symbian glemte jeg helt. Noe som sier sitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er rett og slett trist hvor lite positiv hype Symbian klarer å produsere. Den siste tiden har verdens største operativsystem for mobiltelefoner fått et svært traurigt rykte. Operativsystemet er svært godt i bånn, men grensesnittet er desverre ikke i stil med dagens konkurrenter.

 

Et annet spennende prosjekt som har fått svært lite oppmerksomhet er Meego, samarbeidsprosjektet mellom Intel og Nokia. Når giganter som det går inn for å lage et nytt og åpent operativsystem kan det bli virkelig bra, men vi får gjenstå å se. Hype er svært viktig i dag, og Nokia har vist seg temmelig dårlig på den fronten den siste tiden.

Lenke til kommentar

Jepp, selv har jeg stoppet venner av meg fra å kjøpe N900. Ikke pga den er dårlig (det vet jeg ingenting om), men fordi at de ikke trenger en slik avansert telefon. Ender de allikavel opp med en avansert telefon, så blir jeg den personen som må hjelpe dem med både det ene og andre når de har problemer. Selv kunne jeg tenkt meg en "telefon" med Maemo, men denne gangen var det hardwaren som stoppet meg. Jeg er imot tykke telefoner!

 

Droid + Maemo = Meget bra.

Lenke til kommentar

n900 er helt klart ikke for folk flest. den mangler endel funksjoner som standard og har x-terminal som standard =) utrolig nok er det de mest låste telefonene som er mest brukervennlig. de allerfleste vill helt fint klare å finne frem til ringetonevalg(kun eksempel) på en vanlig nokia med s40 menysystem. mens man lett kan gå seg vill i alle de ekstra funksjonene på smartmobiler.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...