Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitsubishi Galant 1994. Noen som har prøvd den?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan herved meddele at Mitsubishi Galant 2.0L V6 er en meget sprek bil! Den går ok fra 0-50, bra fra 50-100, og helt sykt 100+. Kjørte fra alt jeg møtte på 40 mil med motorvei :D

 

To andre ting verdt å merke seg er at girskift på automatkassen er kjapt som fy, og lyden 5000 rpm er vill! Episk bil!

Lenke til kommentar

94 mod ble aldri levert med 2.5 v6 i norge iallefall. Muligens i japan. 97 og oppover har 2.5 v6 og ikke 2.0 v6. Har selv kjørt 3 forskjellige galant g7(93-97') v6er og de går langt ifra bra. Med automat over 10 sek 0-100. Men absolutt fine biler, dog tar rusten de vis de ikke er tectylert. sjekket du festet til bærearmen bak? Nedre bærearm-festet bak/ bakre del av bærebjelken ruster fort som fy. Sjekket 5 forskjellige galanter når jeg så etter ny galant og alle var for ille der til å fikses. Alt fra 93 til 96 modeller. VIlle sjekket opp i dette, da dette er en veldig dyr affære å fikse. Fikk prisoverslag fra verksted på 20 lapper. PGa det var i bærende konstruksjon og det måtte lages til slik at det var helt som orginalt.

Men uansett, lykke til! finner du en uten rust der så har du bil i maange år. Motor og gir tåler mye og går jo så og si evig ;)

PAss også på bærearmene forann, disse ryker i hytt og pine. Godt prute-grunnlag iallefall da disse koster alt fra 1600 til 3000 kr pr stykk alt utifra hvilke som er gåen.

Lenke til kommentar

Forresten, ang om bilen går bra eller ikke, er det høyst subjektivt. Utenom en kompis sin Saab 9000 med 400 hk, er dette den vasseste bilen jeg har kjørt i. Om du er vant med blodtrimma Supraer, eller whatever, så synes nok ikke du at dette er noen racerbil.

Lenke til kommentar

Det er en finfin motor i den, absolutt. Var helt hektet på den der en periode når min 2liter 4er døde av rust. Kjørte en som var gått 120 000 bare, i strøken stand UTENOM rusten på bærende konstruksjon. det var en 95 modell. Så ville sjekket opp i det med rusten der, for løsner den bærearmen i 50+ så låser bakhjulet seg og drar deg rett av veien. Bare tips! Har forresten fått meg en ny "hobby" etter at min døde av rust. Går å ser på hver eneste galant av det slaget på parkeringsplasser når jeg ser en, og bøyer meg ned og ser etter rust. Har enda ikke sett en eneste uten den rusten :p Litt skummelt å tenke på egentlig.

Men forresten! Grattis med ny bil! :D Helt fantastiske biler å kjøre! håper du melder deg inn i mitsubishi-klubben(.no). Mye bra folk der med mye peiling.

Hvor langt har bilen gått? Og er vel automat tenker jeg, da det er fåtallet av disse med manuell på veiene i norge :p

Selv om bilen ikke er en racer, så går den veldig fint sålenge den blir tynt rett :D Kjørte i sikkert 5 timer tilsammen med galant v6 og var helt forelsket. Nydelig snerr fra motoren. Dog begynner de å tikke rimelig fort :( passerer 220 000 og tikkingen kommer. PAss på å bruk skikkelig olje og bytt ofte ;) (maks hver 10 000). Disse bilene fortjener såpass :D

Igjen, gratulerer og kos deg masse med bilen :D Vil tipse deg til å få den understellsbehandlet vis den ikke er for ille under enda. Min kom igjennom eu med den rusten når jeg kjøpte den, og 9 mnd senere fikk jeg beskjed av han som skulle fikse rusten min at den enten måtte kastes eller leveres på skikkelig verksted :/ Synd jeg ikke hadde 20 000 til overs, da hadde jeg nok fikset den ;)

Lenke til kommentar

Så G7 ruster mest av alle, det har jeg fått med meg.

Men hvordan er det med G6 fra 1990-1992? Mindre rust? :hmm:

 

Har prøvd en 1.8(?), 125hk og den virket meget slapp.

 

Dævkjørt kanskje? :tease:

G6 ruster like mye, men de har ikke samme oppbygning på kanal og festet til bærearmene såvidt meg bekjent. De kan dermed fikses mye lettere. Men kanaler og gulv ruster temmelig ille på disse. Typisk japsebiler vettu. G8 ruster forresten mye samme som g7, er bare det at de er nyere og det enda ikke har framtredt seg like mye enda ;)

Og 1.8 er da ikke så ille å kjøre? Er jo helt greit drag, men hjelper godt på å gå opp til 2 liter 4eren. Disse drar faktisk rimelig ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...