Gå til innhold

Multicom Kunshan X8100, ett klikk ifra


Anbefalte innlegg

Hehe, hvor mye vil jeg egentlig tjene på å ta SLI ? Har vurdert dette også lenge men har lurt på om det egentlig ikke er vits? Hvis jeg eventuelt tar den andre CPUEN og heller tar SLI istedenfor ?

 

Snitchie, hva er dine speccs? Og hvor mye gir du totalt for den?

 

Jeg gikk for

i720QM

4GB RAm

80GB SSD

320GB 72000rpm

2xgtx 285M Sli

 

20 500,- ca + frakt.

 

Sli kontra ikke sli = ca 30-40% Frames per second gain. Sli 285M slår 1 stk 5870 ati ting.

 

Har du råd til sli, så kjør på.Da sitter du ikke om 1 år og irriterer deg over å ikke ha gjort det når spilla trenger litt mer boost ;)

Så moralen er kjøp SLI og irriter deg etter 3 dager?

Jeg har lite peiling på sli annet enn det jeg har lest rundt om, og det er jo slik du sier at all den andre hardwaren må stå i stil hvis ikke vil det være tregere enn en single gpu.

 

Og det er der dette skurrer for meg, selger Multicom en maskin med SLI som ikke har god nok hardware til å kjøre SLI????

 

Det høres jo helt utrolig ut men hvis så er tilfelle så meld fra til Multicom ASAP så du får returnert dritten før angrefristen går ut.

 

Ja det er det jeg prøver å finne ut av... DVS har du den råeste CPU'en i7 920qm ( +5000,- ) vil du få i de samme testene jeg har kjørt 60-70FPS i SLI.. mens jeg får 22 FPS i sli og 50 FPS uten sli... wtf!! ? ?

 

Skal ringe og kreve billigere oppgradering til råeste cpu... eller retur av ett skjermkort -2000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det helt med ro folkens... :D

 

Testen av FurMark 1.8.0 er helt på tryne... Den støtter ikke multi GPU, dvs. Den får problemer når sli er aktivert den aner ikke what to do lissom... derfor feil!! Ble sint når jeg fant ut dette.. siden den har kastet meg helt off guard med min nye maskin..

 

Så jeg fikk tak i nye drivere 195.62 fra http://www.laptopvideo2go.com/ Dox sine moddet.. litt knot å legge inn, men pang funket.. fjernet mine physX drivere, la inn de som ble anbefalt i 195.62 installen.. Så Kastet jeg inn EVGA sli enhancment pack. Rebootet..

 

Kjørte nå 3Dmark vantage ( DX10 test :) ) nvidia 195.62

noSLI = 7039 points

SLI = 25244 points

 

3Dmark06 test ( DX9 test :( ) nvidia 195.62

noSLI = 14000 points

SLI = 19000 points

 

Så med andre ord SLI funker som det skal , og CPU'en er ikke noe flaske hals. selv på den "tregeste" av valg mulighetene. Men anbefaler i7 820qm om råd. Hørte med Multicom i sted på tlf, informerte de om disse tingene vedr drivere osv.. så stock drivere på denne maskinen bør byttes ut for å dra nytte av sli ( nyeste drivere til maskinen fra Clevo er 187.72 )

 

For morro skyld legger jeg inn 3Dmark 06 resultat med stock drivere..

 

3Dmark06 test med stock drivere 187.72

noSLI = 11000

SLI = 13000

 

Så økningen er stor med bedre drivere!

 

Nå kan jeg endelig kose meg med den nye maskinen :)

Lenke til kommentar

Sli funker bra , men har du en CPU som ikke kan dra nytte av begge blir det en flaskehals..

 

F.eks tar du en intel Q6600 2,4GHz quad core , setter inn 1 stk gtx 285 kort.. gir god fps.. men cpu klarer ikke makse kortet.. Og tar du da og legger inn ett til i SLI vil ytelsen gå ned.

 

Med andre ord skal du ha SLI må du ha CPU som kan bruke begge GPU'ene.. :) i7 720QM er rask nok til dette på de mobile gtx 285m korta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...