Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dimmerbryter-hvor kan jeg få tak i dobbeltdimmer?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå en dobbelbryter på veggen som styrer to stikkontakter i stua. Den ene gir strøm til en lampe, mens den andre er ikke i bruk for tiden. Jeg lurer på om noen vet om noen som selger dimmerbrytere med to brytere i en "bryterenhet" (omtrent som denne: http://elby.no/Bryter-og-dimmer/Bryter-innfelt-ELKO-plus/Bryter-innfelt-RS16-Plus-alu-6-6-Dobbel-endevender bare at den må ha dimme-funksjon.)

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sånn på kjøkkenet, husker desverre ikke hva det heter/hvor man kjøper da eletrikeren satte det inn.

De er i tillegg trådløse uten at det har noe å si, men da dimmes det ved å holde inne bryteren opp eller ned og ett trykk er av.

Håper noen andre kan linke direkte til butikker/være til mer hjelp.

Lenke til kommentar

Hvis dette er lyspunkt som ikke kommer til å være i bruk samtidig, så kan du jo enkel koble begge på en dimmer, men da får du ikke styrt de hver for seg. Regner med dette er stikk som er oppe ved tak?

Hvis ikke så hadde jeg personlig satt inn en multiboks, brukt 2 dimmere og dobbelramme

Litt viktig med presisjon og forsiktighet ved utboring. Kan være rør o.l. som går ned evt. opp i fra boksen som ikke skal skjæres sundt. I tillegg så kan det være greit og få rammen bein!

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips. Det er snakk om 2 stikkontakter i taket i hver ende av stua. Begge er ikke i bruk nå, men synes det kan være greit å i utgangspunktet forsøke å få til et system der jeg kan bruke begge på sikt. Bryteren som allerede sitter på veggen er montert i betongvegg, så utboring kommer et stykke ned på lista over ting jeg kunne tenke meg. :)

 

Etter litt leting fant jeg denne http://www.elhandel.no/catalog/product_info.php?cPath=28_3&products_id=1410732, men som noen poengterte: Det koster å være kar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...