Gå til innhold

Det siste du drakk/spiste?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde noen rester av potet, chili, løk, og røkt svinekam. Det logiske da ble å lage pytt-i-panne. Slang i noen spiseskjeer crème fraîche og diverse krydderier, samt rev parmesan og jarlsberg over. Snadder!

 

Spesielt servert på noen skiver av brødet jeg bakte i helgen, og en klatt smør.

Lenke til kommentar

Lagde megadigg curry i går kveld.

 

Hakk 2 store, 3 medium eller 5 små løk, et godt stykke ingefær, 2-3 chili, og skvis 10 fedd hvitløk på toppen av haugen. Stek i olje i ca 10 min. Hakk ca 250 gram kyllingfilét i store biter. Skyv løkblanding til én side i panna, stek kylling i smør. Ha i tomatpuré og tandoori masala barbecue spice blend eller annen favoritt, rør og stek i 10-20 sekunder. Rør alt sammen og ha i én boks hakket tomat, og litt vann. La koke under omrøring i ca 20 minutter. Ha i litt fløte eller kokosmelk de siste 3-5 min. Ultra luksus curry. Hvis 2 personer, kok ris med erter ved siden av.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hakk løk og masse hvitløk. Finhakk litt ingefær hvis man har. Skyll 1 boks kidneybeans i sil. Hakk 3 baconpylser med ost i skiver. Ikke ofte jeg støtter pylseindustrien men i dag måtte jeg ha noe shit. Steik i masse oliven- eller rapsolje til godt stekt. Ha i en boks hakket tomat, masse pepper, litt salt og en liten haug røkt paprikapulver. Rør. Steik/kok vekk mesteparten av væske. Ha i kidneybeans. Rør, stek i 5 minutter. Hell på tallerken og kjøl ned foran bordvifte i 2 minutter.

 

Kan lages uten pylse, i stedet med ytre/indrefilét av svin eller kyllingbrystfilét skjært i passende biter.

 

Spis på denne måten:

 

 

eller sånn

 

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...