Gå til innhold

Ytelse forbedring av å øke fra 512 til 1024 mb minne ??????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du driver med videoredigering, og/eller holder på med veldig mye på engang, vil du nok merke endel forskjell. Men du greier deg nok med 512 en stund til, særlig hvis du har et program som feks. MPower som frigjør ram. Anbefaler dette på det sterkeste! Frigjør tom. ca. 100 mb når jeg kjører det rett etter jeg har startet opp.

Lenke til kommentar

:)

Du vil merke forsjell på følgende :

Innlasting av spill og store programmer. Vil øke betraktelig

I Open GL spill vil anntall bilder per sekund øke med ca 10 % , og spillene vil føles mer glidende .

I Direct 3D spill vil økningen være ca 5 % . Jeg merket at de også ble mer flytende.

Maskinen din kan stå på lenger før du opplever at maskinen blir treg og trtenger en reboot.

Windows vil arbeide litt hurtigere .

Alle de som påstår at det ikke er bedre med 1024 Mb RAM er de som ikke har råd til det , eller ikke har prøvd! Jeg ble overrasket over hvor mye det hadde å si , og hvor mye forbedring jeg fikk !

Lenke til kommentar
:)

Du vil merke forsjell på følgende :

Innlasting av spill og store programmer. Vil øke betraktelig

I Open GL spill vil anntall bilder per sekund øke med ca 10 % , og spillene vil føles mer glidende .

I Direct 3D spill vil økningen være ca 5 % . Jeg merket at de også ble mer flytende.

Maskinen din kan stå på lenger før du opplever at maskinen blir treg og trtenger en reboot.

Windows vil arbeide litt hurtigere .

Alle de som påstår at det ikke er bedre med 1024 Mb RAM er de som ikke har råd til det , eller ikke har prøvd! Jeg ble overrasket over hvor mye det hadde å si , og hvor mye forbedring jeg fikk !

 

De eneste som har merket forskjell på 512 og 1024 ram har oppdaget at ytelsen faktisk reduseres.. så det du sier er BARE TULL. 10% bedre ytelse i OGL ? haha.. dagens vits.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det oppleves ingen ytelsesforskjell i vanlige applikasjoner som spill o.l og vanlige office programmer og lignende...

i mer krevende programmer som videoredigering så er det viktig med så mye ram som mulig..

men til vanlig bruk er enda 512 nok..

rogersj: oppdaget du en forbedring fra 4x agp til 8xagp as well ?

Lenke til kommentar
Jeg har 1GB ram og kan knapt huske sist det "bare" var 512MB ram igjen. Ærlig talt: du trenger det ikke. I etterkant forstår jeg egentlig ikke hvorfor jeg kjøpte så mye ram.. :/

 

he he, samme her.

 

den eneste grunnen til at jeg kjøpte 512mb ekstra, var pga prisen. når det koster ca. 1kr per mb, kan man like godt kjøpe litt. så har man litt på lur hvis man skulle bygge en ny maskin, f.eks..

Lenke til kommentar

Jeg har 1024mb ram, og i vanlige spill og programmer merker du aboslutt ingen forskjell på 512 og 1024... Men hvis du derimot driver med heavy multitasking, eller 3d modellering, videoredigering eller andre tyngre oppgaver, vil du merke stor forskjell...

 

En annen ting: Hvis du for eksempel skal rippe cd'er, så er 1024mb ram veldig kjekt å ha. Du kan rippe hele cd'en til minnet, og ting vil gå mye raskere.

 

Men til vanlig spilling og sånt merker du absolutt ingen forskjell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...