Gå til innhold

Lyd mellom ps3 og hjemmekino


JackBauer014

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte meg ps3 før idag og sliter med følgende:

 

Jeg får ikke lyden til å gå ut til hjemmekinoanlegget. Har koblet opp med HDMI mellom ps3 og tv og optisk mellom tv og receiver. Jeg har et philips hts 3154 annlegg og en samsung tv. Hva kan problemet være? Jeg har sjekket innstillingene på ps3, og de skal være ok. Når det gjelder innstiller på tv og hjemmekinoen, så er det svært lite jeg finner ut der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg kjøpte meg ps3 før idag og sliter med følgende:

 

Jeg får ikke lyden til å gå ut til hjemmekinoanlegget. Har koblet opp med HDMI mellom ps3 og tv og optisk mellom tv og receiver. Jeg har et philips hts 3154 annlegg og en samsung tv. Hva kan problemet være? Jeg har sjekket innstillingene på ps3, og de skal være ok. Når det gjelder innstiller på tv og hjemmekinoen, så er det svært lite jeg finner ut der.

 

Sound output på PS3 (Audio settings, Audio output), er den på både HDMI og analog?

PS3 gir til vanlig lyd output til kun en av delene, og du må rette opp det

Lenke til kommentar

Tror jeg ville kopplet hdmi fra ps3 til receiver, og bare brukt rca fra tv til receiver.. du får jo ikke noe annet enn stereo fra den tv`n uansett (?) eller har du innebygget dolby digital dekoder i tv`n? og det er vell svært lite av 5.1 sendinger foreløpig :)

Får du ikke noen lyd på denne måten så er det jo litt pussig..

Hmm når jeg sjekker litt her, så har vell ikke philips hts 3154 noen hdmi innganger den?

Den har kanskje ikke noen digitale inngangskilder for lyd i det hele tatt? eller har den det?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har problemer med å få lyd fra PS3 til hjemmekino selv. Hjemmekinoen er et rimelig ferdigoppsett fra Pioneer, som jeg har hatt i over 5 år. Noe ala dette. Har HDMI fra PS3 til TV (Toshiba LV733G), og RCA fra TV til hjemmekino. Har valgt audio input kontakt på PS3-innstillingene. Får likevel ikke noe lyd ut fra hjemmekinoen. Bodde nylig en annen plass, der jeg brukte denne hjemmekinoen sammen med PS3. Dette var dog en annen PS3, og en annen TV. Jeg har også testet med en DVD i hjemmekinoen, og da fungerte lyden. Er det noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar

Har HDMI fra PS3 til TV (Toshiba LV733G), og RCA fra TV til hjemmekino. Har valgt audio input kontakt på PS3-innstillingene.

 

Har valgt hva for noe, hvor ??

 

Innstillinger > Lydinnstilling > Audio utdata innstillinger > Audio input kontakt / SCART / AV MULTI

 

For the record, så har jeg meget dårlig med kunnskaper både når det kommer til Playstation og spesielt hjemmekino/stereoanlegg. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å få det til å virke. Sist jeg kjørte samme opplegg med denne hjemmekinoen (annen TV og PS3, ikke mine) virket det med en gang jeg plugget i kabelen.

Lenke til kommentar

Innstillinger > Lydinnstilling > Audio utdata innstillinger > Audio input kontakt / SCART / AV MULTI

 

 

Da har du akkurat fortalt PS3 at lyden skal ut på Multi-AV kontakten dvs. den kabelen som fulgte med PS3'en og IKKE HDMI-kabelen.

 

Forsåvidt er dette greit så lenge du faktisk bruker denne kabelen til å koble PS3 til en av inngangene på receiveren.

 

Er dette en stereo-receiver eller en surround sak.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...