Gå til innhold

Mister internetttilgang fra Nextgentel når jeg bruker linja hardere


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

 

Jeg har Nextgentel sin Inteno-router. Tilkoblingen er tilsynelatende stabil når jeg bruker nettet til å surfe, laste ned små filer og generell normal bruk.

 

Når jeg setter på Vuze (azureus)påserveren min så går det 5-30 minutter før internetttilgangen min blir borte. Farten er heller ikke overveiende høy (typisk 20-200kB/s ned, 20kB opp) Den kommer tilbake etter en restart av router. Jeg har Nextgentel sin høyeste fart, og får 19000kb/s når jeg sjekker linja.

Nettet kan også falle ut andre ganger, men har bare merket meg sammenhengen med vuze, den gjør nok noe som trigger denne feilen.

 

 

 

 

Ekstra info: Jeg hadde før en Speedtouch-router fra nextgentel som restartet automatisk en gang eller to i løpet av dagen, men ellers fungerte helt fint. Jeg fikk byttet dette hos nextgentel (forøvrig god service derfra). Fikk i samme slengen tips om dårlig kvalitet på strømmen kunne gi disse problemene. Jeg fikk Inteno-routeren for å erstatte det gamle.

 

Nå har jeg koblet routeren til en UPS, og har fortsatt samme problem, dermed så kan det ikke være noe hos meg som er problemet?

 

 

 

 

Tenkte jeg skulle høre med dere før jeg får byttet routeren nok en gang, om det er noe mer jeg kan prøve? (Nyeste firmware er inne)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde lignende inntrykk av den hvite inteno routeren.

Tror det er det nye DHT torrent opplegget som knekker den.

 

Gå tilbake til speedtouch, det gjorde jeg, funker bra.

 

Problemet ligger i antall connections, til vanlig nett bruk (ikke torrent) så er ruteren mer enn bra nok.

Dog har sett at noen har problemer mtp Torrent, så anbefaler at du enten setter ned antall connections på ruteren eller ringer Nextgentel for vider hjelp.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

 

 

 

Så da er konklusjonen så enkel som at Inteno-routeren ikke klarer torrent, men ellers så er den bra?  Eller er Inteno-routeren generelt dårligere enn mange andre?

 

 

 

 

Regner med at Nextgentel er klar over dette, satser på at jeg får byttet den når jeg ringer inn igjen.

 

 

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Så da er konklusjonen så enkel som at Inteno-routeren ikke klarer torrent, men ellers så er den bra?  Eller er Inteno-routeren generelt dårligere enn mange andre?

 

Regner med at Nextgentel er klar over dette, satser på at jeg får byttet den når jeg ringer inn igjen.

 

Jeg sitter med en Inteno ruter og den fungerer utmerket, så problemet ligger ikke nødvendigvis der.

Så anbefaler deg å ta en telefon til NGT så kan de nok hjelpe deg videre.

Uansett så er tungt torrentbruk ikke akkurat "normalen", jeg har satt en begrensning på 200 connections grunne jo flere connections man har jo "tregere" oppleves nettet.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Så da er konklusjonen så enkel som at Inteno-routeren ikke klarer torrent, men ellers så er den bra?  Eller er Inteno-routeren generelt dårligere enn mange andre?

 

Regner med at Nextgentel er klar over dette, satser på at jeg får byttet den når jeg ringer inn igjen.

 

Jeg sitter med en Inteno ruter og den fungerer utmerket, så problemet ligger ikke nødvendigvis der.

Så anbefaler deg å ta en telefon til NGT så kan de nok hjelpe deg videre.

Uansett så er tungt torrentbruk ikke akkurat "normalen", jeg har satt en begrensning på 200 connections grunne jo flere connections man har jo "tregere" oppleves nettet.

 

Jeg hadde ikke samme problemet med Speedtouch-routeren, så kan jo hende jeg bare fikk en defekt router som begynner å knele når den får for mye å gjøre.

 

 

 

 

 

Jeg ringte Nextgentel og forklarte problemet som jeg forklarte det her, uten flere spørsmål, så sender de meg en ny Speedtouch-router.

 

 

Lenke til kommentar

Sppedtouch ruteren sliter med akkurat det samme. Den har nemlig jeg. Problemet ditt vil nok ikke bli noe bedre. Speedtouchen er også svært avhening av en stabil strømlinje. Det vil si at du ikke skal ha alt for mye startstrøm på samme kursen som routeren er tilkoblet til før den skrur seg av og på. (Bekreftet problem fra NG).

 

Så jeg kommer til å sette opp en liten server til å fungere som modem.

Lenke til kommentar

Sppedtouch ruteren sliter med akkurat det samme. Den har nemlig jeg. Problemet ditt vil nok ikke bli noe bedre. Speedtouchen er også svært avhening av en stabil strømlinje. Det vil si at du ikke skal ha alt for mye startstrøm på samme kursen som routeren er tilkoblet til før den skrur seg av og på. (Bekreftet problem fra NG).

 

Så jeg kommer til å sette opp en liten server til å fungere som modem.

 

 

 

 

Jeg hadde som sagt Speedtouch før, og det gikk bra da (bortsett fra et par automatiske restarter i løpet av dagen). Liker ikke helt at du har samme problem med torrent med din Speedtouch. Får se hvordan det går når den kommer.

 

 

Jeg har investert i en UPS for å kunne ha litt mer stabil strøm til den, så håper det vil redusere eventuelle problemer.

 

 

Lenke til kommentar

Lønner seg å sette disse routermodemene i bridge og så logge på med egen router med litt kvalitet bak. Da slipper man at routermodemet kollapser pga for stor last ved bittorrentbruk.

Tror ikke dette har så mye med strømforsyning å gjøre, heller svak prosessor og minne.

Noen Speedtouchroutere er kjent for at elektrolyttkondensatorer tørker ut, men da må man heller få et nytt routermodem fra NGT i stedet for å måtte bruke en UPS...

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Fortell oss hvordan det gikk med det nye modemet. Byttet speedtouch pga det samme problemet for 3 mnder siden. Har nå fått det samme problemet bare værre etter jeg flytta. 3-4 dc hver dag. Satt connections på utorrent på 20 global maxium, 20 maximun pr torrent og 3 ul slots pr torrent. Selv med så lave connections så slutter ruteren og fungere. Må slå den av for at den skal fungere igjen.

Noen som har tips utenom å få tilsendt en ny? Eller hvilken jeg kan eventuelt kjøpe meg som takler torrents?

Lenke til kommentar

Nå har speedtouchrouteren begynt å restarte i blant. Ikke merket det noe mer enn en gang om dagen eller noe.  Er dette å forvente?  Er det pga torrentbruk?

 

 

 

 

Hva er beste løsning på dette uten å slutte med torrent?  (Serier fra USA må lastes ned...)

 

Kjøpe ny privat router? 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...