Gå til innhold

Intel Celeron 2,4 Ghz - Spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes Celeron egner seg best til kontor maskiner, og at man bør kline til med en fullverdig Pentium prosessor til spillbruk. Eller en Athlon XP prosessor, alt ettersom hvem "side" man velger :wink: Celeron fungerer sikkert helt fint til spill, men så vidt jeg vet kan du få bedre ytelse med en P4 / Athlon XP.

Lenke til kommentar

Den koster ca 900kr. Det er halvparten av en P4 2.4 (400mhz fsb). Pentium cpuen yter nok langt fra dobbelt så mye. Men det er en grunn til at celeron prosessoren koster halvparten...

 

EDIT: jeg ville ikke en gang vurdert Celeron hvis jeg skulle satt sammen en spill machin

Lenke til kommentar

for å si det slik

 

celeron suger...hvorfor? se her:

 

AMD priser en Athlon XP med samme TPI rating som en Celeron har i MHz, likt. (I mellom-/low end - skiktet)

 

AMD Athlon Rating/pris = Celeron MHz/Pris

 

AMD Athlon Rating ytelse = Pentium4 Mhz ytelse

 

ergo, med en Athlon XP, får du ytelsen til en tilsvarende Pentium 4, til prisen av en Celeron med samme MHz som Athlonen har rating.

 

for samme prisen som du betaler for en 2.4GHz celeron, får du en XP2400+ som yter MYE bedre enn Celeron CPU'en.

 

Celeron har jo 1/4 av cachen til Pentium4, og det er den store svakheten dens. Pentium3 serien av Celeron hadde 1/2 av cachen (correct me if I'm wrong) til en fullverdig P3, og var derfor ikke så lammet som en P4 Celeron. P4 Celeronen er så nerfa at det er en skam at Intel, som i alle år har fokusert på at MHz = ytelse, i det heletatt våger å selge den uten å gi den et TPI rating system slik som AMD har...kunder blir rett og slett lurt!

 

en hypotetisk Celeron 3.0Ghz ville med all sannsynlighet blitt overgått av en Pentium4 2.0Ghz, for å si det slik...

 

siste ordet: IKKE kjøp en celeron, samme hva du kjøper, AMD eller Intel, det gir jeg en lang i, men IKKE, IKKE kjøp Celeron!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...