Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

fått veske fra vannkjølingen på HK/GPU


Anbefalte innlegg

Hei, løftet CPU blokken litt opp for å sjekke noe, da ble slangen fra GPU til CPU litt bøyd, og noen dråper fra vannkjølingen(Batterivann og litt frostveske) rant ned langs baksiden av skjermkortet og traff HK rett over/kanskje oppi PCI Express porten. Har et ASUS P6T SE HK, så jeg prøvde et annet skjermkort i PCI Express port nr. 2(Den andre som er blå), men fortsatt ikke bilde på skjermen. Er HK ødelagt? Btw: Er litt vanskelig å teste skjermkortet i en annen data da det er koblet til vannkjøling.

Er HK garantert ødelagt, eller kan det vere skjermkortet selv om det ikke kommer bilde med annet skjermkort i anne port?

 

spec's i signatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sørg for å få tørket HK skikkelig gjerne med en hårføner og ikke glem PCI-e sporet på skjermkortet så prøver du igjen.

 

Har satt en liten vifte drevet av et 9 volts batteri sann at den blåser på PCI Express porten, og på skjermkortet. HAr tenkt å la den stå på i natt.

 

Men siden HK mest sannsynelig er kortsluttet: Hvilket HK er anbefalt til i7 920, og greie overklokkings egenskaper? Trenger ikke mer enn 2 PCI-Express porter da jeg har et 5970 allerede.

Eller skal jeg bare kjøpe et nytt av det jeg har? ASUS P6T SE passer egentlig greit til mitt behov...

Lenke til kommentar

Når du får slike lekasjer - slå av alt, bruk rødsprit eller lignende til å rense opp så godt som mulig (for å forhindre irring og andre problemer), og la tørke en god stund. Er du heldig så har du ikke fått permanent skade, men det er alltid en mulighet dersom masinen var på når lekasjen skjedde...

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

hmmm... hadde noe av det samme problemet selv her om dagen. hadde montert chipset, vreg og gpu blokker. Den ene slangen spratt brått av (dårlig arbeid fra min side) og da sprutet det noe vann utover. var svært lite som traff skjermkort og hovedkort, men allikevel fikk jeg svart skjerm i det jeg startet opp pc'n eller det ble svart skjerm akkurat i det den skulle inn i windows.

 

Kjørte noen rebooter og trykket litt på skjermkortet så jeg var helt sikker på at alt satt fast slik det skulle. Plutselig så virket alt igjen. og ikke hatt noe problem siden. Og nå er det vel sånn at i alle fall ferdigblandet kjøleveske skal være ikke ledende. så om du får lekkasje skal det ikke ødelegge pc'n. Springvann f.eks er nok mindre gunstig, grunnet at det som oftest leder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...