Gå til innhold

Nytt hovedkort til til p4


eppe

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på om jeg kunne få noen anbefalelser her. Jeg har en Acer Veriton maskin med p4 prosessor på 2,0 Ghz, har 256 mb ddr (vet ikke helt sikkert hva mer det er, skal undersøke når jeg kommer hjem) Og jeg må ha meg nytt hovedkort, har bare et standard Acer som er laget til Business og begynner å bli gammelt. Jeg spiller en del og kunne tenke meg et i prisklassen fra 1000,- og opp til 1500,- . Noen som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit BH7 til 800 kr på komplett.no er ganske bra, men det støtter jo ikke 800MHz, bare 533MHz offisielt ihvertfall.

 

Skal du ha med 800Mhz så velg noen av disse:

 

- Abit IC7 til 1,228 kr

- MSI 865PE NEO-L til 1,000 kr

- Abit IC7-G til 1,746 kr

- MSI 875P NEO-FIS2R til 1,819 kr

 

Alle disse kortene er gode. Abit IC7-G og MSI 875P NEO-FIS2R er jo top modellene med 'alt tenkelig' utstyr, så det er jo bare smak og behag hva man liker/trenger.

Lenke til kommentar

Alle kort basert på i865PE/i875P brikkesettet er meget bra etter hva jeg har lest i tester. Abit og Asus kommer stort sett best ut. Foreløbig ser Asus sitt P4P800 Deluxe til rundt 1300 kr. mest lovende ut i mine øyne.

 

Hvis du skal invistere i noe nytt til maskinen din for å kjøre spill i bra kvalitet bør du heller se på nytt skjermkort, hvilket bruker du nå?

Lenke til kommentar

Til den prosessorn ville jeg annbefale deg et PE kort, feks Asus P4PE som er et meget bra kort og også bra på klokking. Har selv hatt det og tør derfor å annbefale det.

I tillegg er det et kurant kort for vidresalg vist du skulle få lyst å oppgradere til 800 prosessor senere.

Lenke til kommentar
Til den prosessorn ville jeg annbefale deg et PE kort, feks Asus P4PE som er et meget bra kort og også bra på klokking. Har selv hatt det og tør derfor å annbefale det.

I tillegg er det et kurant kort for vidresalg vist du skulle få lyst å oppgradere til 800 prosessor senere.

Er ikke enig med deg der, hvorfor kjøpe to hovdkort når han kan heller kjøpe et hovedkort basert på I875/I865 nå. Om hans cpu 2.0GHz og er 533fsb så kan han bruke den på abit ic7.

Lenke til kommentar

2 ghz P4 har alltid 400 mhz fsb. Hadde gått for et hovedkort med i865pe chipset. Hvis du ikke trenger alle duppedittene så burde du kjøpe billigvarianten, jeg har ihvertfall alltid gjort det og ikke angret. det er så liten forskjell i ytelse på i875p og i865pe at man likså godt kan kjøpe i865pe, dessuten så har både asus og abit kommet med bios'r som gjør enabler pat og gjør i865pe like kjapt som i875p. vær obs på at de første abit 8x5px hk'ene hadde støyende chipset vifte.

Lenke til kommentar
Til den prosessorn ville jeg annbefale deg et PE kort, feks Asus P4PE som er et meget bra kort og også bra på klokking. Har selv hatt det og tør derfor å annbefale det.

I tillegg er det et kurant kort for vidresalg vist du skulle få lyst å oppgradere til 800 prosessor senere.

Er ikke enig med deg der, hvorfor kjøpe to hovdkort når han kan heller kjøpe et hovedkort basert på I875/I865 nå. Om hans cpu 2.0GHz og er 533fsb så kan han bruke den på abit ic7.

 

Hvist det er en 400 mhz prosessor støtter ikke 875 kortene den, dessuten regnet jeg med at han skulle ha den en stund og da vill det sannsyneligvis kommet noe nytt på markede.

Lenke til kommentar

Å kjøpe nytt hovedkort uten å kjøpe ny prosessor, RAM og skjermkort vil vel ikke gi særlig mer ytelse i spill uansett... eller?

 

Jeg ville heller spart opp mer penger å kjøpt nytt HK, CPU og RAM til høsten/vinteren når Prescott/Athlon64 har kommet. PC'en hans i seg selv er jo mer enn brukbar enda. Har han et dårlig skjermkort kan han jo invistere i det med det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...