Gå til innhold

Fjerne en spesiell lyd i ei lydfil


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ei lyd fil hvor det er en dialog mellom 2 personer. Men når den ene snakker, så taster den andre på et tastatur og det overdøver hva personen sier.

 

Noen som har gode tips til å fjerne "tastatur" lyden fra filen, slik at jeg kun sitter igjen med lyden av de to personene?

 

-V-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Gjør opptaket på nytt.

 

Det du spør etter er som å bake et brød, og etterpå prøve å fjerne melet. Om du har prøvd det, så vil du vite at det ikke er helt lett... ;)

 

 

Du kan prøve deg med å bruke en grafisk equalizer, og/eller klippe bort selve klikket, men perfekt blir det nok ikke. Når CSI eller hvem det nå er fjerner lyden av en passerende bil fra et opptak, er det nok dessverre bare fantasi...

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har ei lyd fil hvor det er en dialog mellom 2 personer. Men når den ene snakker, så taster den andre på et tastatur og det overdøver hva personen sier.

 

Noen som har gode tips til å fjerne "tastatur" lyden fra filen, slik at jeg kun sitter igjen med lyden av de to personene?

 

-V-

 

hvilke redigeringsprogram har du?

Det er hvertfall mulig i nuendo og cubase å velge støy fjerning,markere det feltet som du mener er støy (tastaturet) og prøve å redusere lyden. Det som er et must er at du har et tastaturklikk uten stemme over, slikt at du kan fryse akkurat den.

Det vil ikke bli pent, ei heller bra, men bedre.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...