Gå til innhold

Gode RPG spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mass Effect 1 og 2.. er 3. person, men har rpg element i seg..

Litt off topic(tar meg friheten):

Hvordan fungerer Mass effect? Er det freeplay? Løpe rundt i en verden?

Noen spill du kan sammenligne?

 

 

Du velger rekkefølgen på oppdrag, og hvordan historien skal utarte seg. Du får alltid valg som forandrer på historien. Du løper ikke rundt i en verden, men i hele galaksen, på mange planeter.

 

Anbefales.

 

Hmm jeg har ikke spillt noen spill du kan sammenligne med. Dues Ex kansje?

Lenke til kommentar

Har ikke testet det selv, men Arx Fatalis skal visst være i førsteperson.

 

Et par linker:

http://en.wikipedia.org/wiki/Arx_Fatalis

http://www.gamespot.com/pc/rpg/arxfatalis/index.html

 

Edit:

Kom på Vampire: The Masquerade Bloodlines også

Testet, og kan anbefales på det varmeste

 

Arx Fatalis så noe middelalder ut. Jeg er nesten avhengig av å kunne ha skytevåpen.

 

Vampyrgreier er ikke min ting. Tror heller det blir til at jeg koser meg med å vandre rundt i "The Zone" i STALKER og driter i main storyen.

 

Deus Ex er jeg helt ræva i.. Spilte et der jeg skulle komme fordi sikkerhetsvakter? og et der jeg kunne velge våpen, så angripe noen. Klarte ingen av delene.

Lenke til kommentar

Vampire: The Masquerade Bloodlines bifalles på det varmeste. Bruker plenty av skytevåpen her også. Veldig bra RPG-FPS.

 

Det er jo kanskje ikke så veldig FPS'ete, men Knights of the Old Republic må jo prøves om du ikke har gjort det (Laget av Mass Effect folka)

 

Innså at jeg er altfor kresen på dataspill, så ****** *** begge de to. Må iallefall prøve.

Lenke til kommentar

Kan gjerne være eldre.

Deus Ex (ener'n, oppfølgeren skal ikke være like bra) er mer et snike og skytespill som Thief, så hvis du har en slik tilnærming kan du oppleve et bra spill med en interessant historie. Et annet eldre spill som jeg likte er System Shock 2. Begge disse spillene er FPS med veldig gode historier og enkle muligheter for oppgradering av karakteren. Deus Ex har litt muligheter for rollespilling, mens SS2 nok er mer lineært.

Lenke til kommentar

Kan gjerne være eldre.

Deus Ex (ener'n, oppfølgeren skal ikke være like bra) er mer et snike og skytespill som Thief, så hvis du har en slik tilnærming kan du oppleve et bra spill med en interessant historie. Et annet eldre spill som jeg likte er System Shock 2. Begge disse spillene er FPS med veldig gode historier og enkle muligheter for oppgradering av karakteren. Deus Ex har litt muligheter for rollespilling, mens SS2 nok er mer lineært.

 

Skal ta en titt på de da jeg kommer hjem:)

 

Btw, har hørt at System Shock 2 er skummelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...