Gå til innhold

Bygger PC for kollega. Ser dette OK ut?


Anbefalte innlegg

Jeg har bygget en god del PC'er i min tid, men ting på hardware -fronten forandrer seg så fort at jeg synes det er greit å se om noen har noen innvendinger på dette oppsettet. Takk for dine evt. synspunkter !

 

Jeg skal også ha med en DVD brenner.. hvilken synes dere passer til denne PC'en ?

 

 

ViewSonic P90f 19 skjerm, TCO-99

PerfectFlat, maks oppløsning på 1920x1440@73Hz, 1280x1024@101Hz

---------------------------------------------------------------------------------

Chieftec Dragon Aluminium Midi Tower

Kabinett m/300W AH-01SL P4 / AMD

---------------------------------------------------------------------------------

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

---------------------------------------------------------------------------------

MSI 875P NEO-FIS2R Hovedkort S478/800mhz I875P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR,1394,Raid

---------------------------------------------------------------------------------

Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB

Kit w/two matched CMX512-3200LL DIMMs

---------------------------------------------------------------------------------

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

---------------------------------------------------------------------------------

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

---------------------------------------------------------------------------------

Maxtor S-ATA/150 120GB 7200RPM 8MB DiamondMax Plus 9, 8 MB cache

---------------------------------------------------------------------------------

Microsoft Wireless Optical Desktop Pro

(Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail

---------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og støynivå spiller heller ingen rolle? :)

 

Hvis det ikke er om å gjøre å spare littegranne så ville iallefall jeg kanskje vurdert en kraftigere prosessor, gjerne 2.8Ghz. Skal CPUen overklokkes? Også finnes det fetere kabinetter enn Chieftecs Miditowers. Har et lignende selv, skulle ønske jeg ikke hadde det ;)

 

Og kanskje en LCD-skjerm? Det er dritfett!

Lenke til kommentar

heftig bra pc, men...tja...jeg har 190 giga men det er ikke nok for meg. absolutt ikke. hd-ene er fulle av divx, men det er nå meg. desuten ville jeg valgt seagate, siden jeg tror de er de mest stillegående hd-ene som er. Jeg ville ogsaa kjøpt den dyreste kjøleribba og den mest støysvake vifta. ikke papst det er ett anet merke som går på 9 db som er bedre en papst sin 12. en vifte på 9 db til til strømforsyninga. bytt ut den gamle.

 

Det er slik jeg ville ha gjort ialefall men jeg misunner han som skal ha pc-en. :-?

 

mulig det er litt rart skrive. skrivd så mye i cs.

Lenke til kommentar

Er ikke det kabinettet sølvfarget? Passer det med sort diskettstasjon da?

 

Eventuelt, hvis han ikke skal flytte mye på maskina, så hadde jeg valgt sort kabinett av et eller annet slag...personlig syntes jeg sorte kabinetter er mye mer elegant enn sølv :)

 

Men det er jo smak og behag.

 

Dessuten så er det vel ikke så mange enheter som har sølvfarget front? Virker som de fleste har enten sort eller hvit front..

Lenke til kommentar
Er ikke det kabinettet sølvfarget? Passer det med sort diskettstasjon da?

 

Eventuelt, hvis han ikke skal flytte mye på maskina, så hadde jeg valgt sort kabinett av et eller annet slag...personlig syntes jeg sorte kabinetter er mye mer elegant enn sølv (får vel ikke de kabinettene i alu hvis det ikke er sølv?) :)

 

Men det er jo smak og behag.

 

Når man først skal lage en slik maskin, hvorfor ikke Lian Li? :D

 

Dessuten så er det vel ikke så mange enheter som har sølvfarget front? Virker som de fleste har enten sort eller hvit front..

Lenke til kommentar
Er ikke det kabinettet sølvfarget? Passer det med sort diskettstasjon da?

 

Søren.. trodde det var sort jeg.. Jeg liker ideen av å ha aluminium kabinett, da de veier så lite. Noen som vet om et bra sort aluminium kabinett?

 

jeg har 190 giga men det er ikke nok for meg. absolutt ikke. hd-ene er fulle av divx, men det er nå meg.

 

Tror 120 GB holder for disse en stund. De skal bruke PC'en til å spille litt bilspill o.l. De får jo plass til en del filmer allikevel.

 

Hvis det ikke er om å gjøre å spare littegranne så ville iallefall jeg kanskje vurdert en kraftigere prosessor, gjerne 2.8Ghz. Skal CPUen overklokkes?

 

Den skal ikke overklokkes.

 

desuten ville jeg valgt seagate, siden jeg tror de er de mest stillegående hd-ene som er.

 

Ok, skal ta en kikk på eventuelle på S-ATA seagate disker ! :)

 

Jeg ville ogsaa kjøpt den dyreste kjøleribba og den mest støysvake vifta.

 

Det er en Boxed P4.. Er det vanlig å bytte ut vifter og kjøleribbe på disse? Holder ikke den vifta som kommer med mål?

 

Kan anbefalle Logitech Cordless Desktop MX (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus. Er et kjempe sett!

 

Har dette settet optisk mus? Kunne ikke se det ut ifra beskrivelsen på Komplett no ?

 

 

Lykke til videre med byggingen!

 

Tusen Takk !!

 

 

Takk for alle svar ! :p

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt et eller annet Lian Li kabinett fra www.microplex.no siden penger ikke er det viktigste?

 

Dette er lekkert syntes jeg:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=PC602BUSB

 

Men da må du kjøpe strømforsyning ved siden av, så det blir jo litt dyrere.

 

Den orginale kjøleribba + vifte er MER enn bra nok. Den støyer jo ikke mer enn rundt 25dB, så det er ikke allverden. Støyer den for mye, så kan du alltids bare bytte vifta på den orginale ribba? :) Ser ikke poenget i å investere i en ekstrem kjøleribbe når overklokking ikke er med i vurderinga.

 

Enig med de over at Seagate sine disker er mer stillegående enn wd.

Lenke til kommentar

Kjøp strømforsyning ifra Fortron/Source (AOpen) hos Microplex.no... De har noen med svært lavt støynivå, og strømforsyningene er en av tinga som er værst på støy for tiden. Selv har jeg en Enermax som skal være såkalt "Silent"...bråker som et jetfly :( DrittPSU!!...

 

Og til han ene som anbefalte 9dB vifter... 1. Hva er poenget når ALT annet i PC'en bråker mere enn 9dB? 2. Du kan ikke bare bytte ut viftene i PSU med hva som helst, da det lett kan føre til at den går varm om viftene er for trege.

 

Vil jo også anbefalle LCD til en såpass rå maskin... Hercules sine skjermer skal i følge de testene jeg har lest være meget gode, og i tillegg har det kanskje markedets lekreste design :)

 

Når det gjelder tastatur...spander et Keytronic...de er litt dyrere enn mange andre (og ikke trådløse) men kvaliteten er uovertruffen... Har hatt MANGE tastarurer opp igjennom årene...Kun Keytronic holder særlig lenge... Er derimot trådløst et must...så er jeg enig med han som anbefalt MX pakka til Logitech...MX musene skal være svært gode...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...