Gå til innhold

Erfaringer med 1Password 3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt 1Password i godt over et år og nå klarer jeg meg ikke uten. De første gangene jeg hørte om programmet skjønte jeg ikke hva jeg skulle med det, men nå vet jeg hvor genialt det er å ha alle passordene mine sikkert lagret og tilgjengelig både på MacBooken og iPhonen.

 

Det har ingenting å si om du bruker det på en norsk eller utenlandsk side. Første gang du logger inn på en nettside, kommer det opp en boks som spør deg om du vil lagre passordet i 1Password (sett at du har installert plugin til nettleseren din). Neste gang du skal logge inn på samme nettside, kan du enkelt aktivere 1Password, enten med hurtigtast eller ved hjelp av ikoner, som automatisk fyller inn brukernavn og passord, og hvis ønskelig sender skjemaet og logger deg inn.

 

Passordet mitt her på Diskusjon.no husker jeg ikke i hodet, så jeg er avhengig av 1Password for å få logget meg inn. Men dette er ikke noe problem da jeg som oftest enten har laptopen eller telefonen tilgjengelig. Det eneste jeg trenger å huske er masterpassordet på 20 tegn (kan stilles inn), men det lærte jeg fort.

 

For å svare på det første spørsmålet ditt: Det fungerer kjempebra! Nevnte jeg at det kan lagre bankkort og registreringskoder til programmer og spill? Jeg har sluttet å ta opp visakortet mitt fra lommeboken når jeg skal betale noe på nettet, da all nødvendig informasjon ligger trygt lagret i 1Password!

 

1Password finnes ikke i Windows-utgave, men har en veldig kjekk funksjon med navn 1PasswordAnywhere som gjør jobben.

 

Jeg anbefaler deg til å prøve programmet før du bestemmer deg om du vil kjøpe det eller ikke. Det er absolutt verdt det, og kommer til å gjøre hverdagen din mye enklere (for ikke å så tryggere).

Lenke til kommentar

1PasswordAnywhere så passe genialt ut^^ Noen som har erfaringer med lignende programmer de heller vil anbefale?

Hele programmet er genialt :)

 

Som et alternativ har du jo Nøkkelringen, eller Keychain på originalspråket. 1Password lagret opprinnelig passordene sine i Nøkkelringen, men kom etterhvert frem til sitt eget, bedre format: Agile Keychain

 

For en liste over alternativer til 1Password ta en titt her: http://alternativeto.net/desktop/1password/

Endret av Runar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har brukt 1password siden jeg ble macbruker desember 2008, og må si at jeg er sykt fornøyd, og kan ikke leve uten:P funker knall, har hotkey nå, cmd + r så logger jeg direkte inn på websider i Safari og alt er knall, bruker også iPhone versjoenen så har også med meg passordene over alt:)

 

Nå bruker jeg ikke windows lenger, så det problemet med andre plattformer har jeg ikke hatt:) og kommer forhåpentligvis aldri å ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...