Gå til innhold

Maximus III Extreme - Overklokkingstest!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk akkurat dette kortet tilsendt med bud. Nydelig kort, og jeg har høye forventninger til det. Det virker som ASUS har tatt seg god tid, og planlagt kortet nøye. Layouten er overlegen, og vi har mulighet til å kjøre 4 x PCI Express dobbelslot kort :) Dette betyr for oss nerder fire stk 5870 eller 5850 samtidig i CrossfireX!

 

For fakta freaks kan USB3.0 og SATA 6.0G nevnes..

 

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=0JWHwAqPs2cnormm&templete=2

 

Spennende ting som overklokking og overvåking via Bluetooth er også med, har dog ikke testet dette enda. Ellers er det lagt opp til to EZ Plugger (to ekstra molexplugger) på kortet som skal sørge for ekstra strøm til skjermkort - bra ASUS!

 

Jeg tar ingen bilder av bios, men det ALLER meste er der inne, likner litt på Classified i valgmuligheter.

 

Målet mitt med dette kortet er å kjøre 3DMark 2003 med 4 x 5870 skjermkort, og forhåpentligvis med en Clarkdale 670/661 på rundt 6.5Ghz. Det burde la seg gjøre med den kompliserte cpu strømkretsen som dette kortet har, og etter modden jeg akkurat utførte skal coldbootbuggen være borte også. For de som ikke vet hva coldbootbug er, så er dette grensen på hvor mange minusgrader hovedkort/cpu takler før det ikke klarer kaldstart lenger. Det er absolutt bra å ha denne langt nede, men slipper venting :D

 

Kortet blir kjørt opp i morgen, så får vi se hvor hardt det holder.. jeg savner OCP panelet til EVGA, men jeg gleder meg til resten av kortet!

 

Stay tuned...!

post-88790-1266630971,9306_thumb.jpg

post-88790-1266631105,9399_thumb.jpg

post-88790-1266631192,6869_thumb.jpg

post-88790-1266631260,5928_thumb.jpg

post-88790-1266631325,8078_thumb.jpg

post-88790-1266631388,5161_thumb.jpg

post-88790-1266631458,4443_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende!

 

Noen som har noen "ide" om når Rampage III Extreme kommer?

 

det kommer i midten av Mars, rett før gulftown ;)... håper jeg får testet kortet fort som rakkern, det ser drøyt ut.. selv om det er veldig mye av det samme som EVGA allerede har laget. det som frister er 4 x 5870 på ett standard atx kort.

 

jeg fikk forøvrig Antec 1200 psuen nå, den virker RÅÅÅ :D

 

ASUS Maximus III Extreme kortet og jeg spiller bare mer og mer på lag, jeg gikk tom for nitro på 181.5k scoren i 03 på 6.2Ghz, "lav" qpi hast.. dytter jeg opp denne, og kanskje får en 6.4Ghz på rompa... 1000/1300.. 190k? :D

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Spennende!

 

Noen som har noen "ide" om når Rampage III Extreme kommer?

 

det kommer i midten av Mars, rett før gulftown ;)... håper jeg får testet kortet fort som rakkern, det ser drøyt ut.. selv om det er veldig mye av det samme som EVGA allerede har laget. det som frister som rakkern er 4 x 5870 på ett standard atx kort.

 

jeg fikk forøvrig Antec 1200 psuen nå, den virker RÅÅÅ :D

 

ASUS Maximus III Extreme kortet og jeg spiller bare mer og mer på lag, jeg gikk tom for nitro på 181.5k scoren i 03 på 6.2Ghz, "lav" qpi hast.. dytter jeg opp denne, og kanskje får en 6.4Ghz på rompa... 1000/1300.. 190k? :D

 

 

vi satser på WR. keep up the good work!

Lenke til kommentar

litt stille fra meg i denne tråden i det siste, men nå kommer en liten update... :D

 

jeg testet en ny funksjon på ASUS Maximus III Extreme kortet. Denne heter så meget som RC Remote eller ROG Connect, og gjør at man kan styre overklokkingen fra en laptop/mobil :).

 

Per i dag kan dette gjøres over USB kabel, eller med bluetooth. Iphone support er dessverre ikke tilgjengelig akkurat nå, men er under utvikling.. synd, fordi jeg har akkurat en iphone. ANYWAYS.. denne funksjonen ser egentlig helt crap ut på papiret, i hvert fall tenkte jeg det første gang jeg så den. dog, etter en liten stund så jeg en demo av hvordan dette fungerte, og må si jeg ble veldig overrasket. dette så rett og slett bare RÅTT ut :)

 

typisk scenario er hvis man skal kjøre 3DMark 06/Vantage på HØYE frekvenser, evt med maskinen utenfor vinduet. RC Remote kan skru maskinen av/på, ta en reset, og selvfølgelig stille inn mer eller mindre ALT av spenninger/frekvenser.

 

jeg ser for meg at dette blir en hit når man kommer til cpu testene i nyere versjoner av 3DMark, disse krever veldig mye mer enn game testene, og man kan med denne funksjonen klokke ned cpuen 50-100Mhz for å få den stabil. man vil på denne måten få høyere score i game testene enn hvis man måtte ha startet på de 50-100Mhzene lavere i utgangspunktet.

 

jeg legger ved ett bilde, og skal prøve å få til en video som viser :)

 

edit:

link til video :D

post-88790-1267632788,392_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Forbaska synd at 4 kort scaler så elendig i forhold fra 1 kort til 2:/

Mulig driverene har blitt bedre siden vi testet 4x 4870.

 

Leste noe om at det blir latency mellom kortene per bilde som rendres...

 

Tror vi fikk rundt 5-10 % performance boost fra 2 kort til 4.

 

Lurer på om du kunne sjekke hvor mye "boost" du får ifra 2 kort til 4?

 

I spill that is:)

 

(har lyst på Quad selv:) hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...