Jump to content
Sign in to follow this  
TiNuSsS

Ta opp lyd uten høytalere og mikrofon

Recommended Posts

Hei

Jeg ser etter et program som kan ta opp lyd fra pc-en uten at jeg kobler til høytalere og mikrofon.

Sånn at hvis jeg skrur på et musikk program så kan dette programmet ta opp musikken uten og bruke en lydkilde og en mikrofon.

Noen som vet om den type programvare?

Hilsen

TiNuSsS

Det finnes et program som heter noe ala "Vritual Wire" (husker ikke helt). Med dette kan du lage virituelle lydkort og koble disse sammen med eksisterende kanaler ol. Mulig dette kan hjelpe deg.

Noen lydkort-drivere har også en kanal som heter "What u hear" som vil ta opp alt PC-en spiller av.

Ja, men det hjelper vel ikke om man ikke har en lydkilde som "Stereo mix" eller "What u hear" =)
Vel, nå kan det jo godt hende at trådstarter har det. Kan ikke se at det spesifikt står at h*n IKKE har det.

Så er det jo bare å vente å se om trådstarter gidder å lage et oppfølgingsinnlegg. Venter i spenning :)

Edited by geir__hk

Ja, men det hjelper vel ikke om man ikke har en lydkilde som "Stereo mix" eller "What u hear" =)
Vel, nå kan det jo godt hende at trådstarter har det. Kan ikke se at det spesifikt står at h*n IKKE har det.

Så er det jo bare å vente å se om trådstarter gidder å lage et oppfølgingsinnlegg. Venter i spenning :)

Vel nå vet ikke jeg helt hva " Stereo mix " er for noe.

Vel nå vet ikke jeg helt hva " Stereo mix " er for noe.
Det er den lyden som kommer ut til høytalerne. Dvs du bruker denne som kilde, så kan du ta opp lyd fra f.ex en medieavspiller i windows.