Gå til innhold

k610i til E71 -- synkronisering


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bytta telefon fra en SONY/Ericsson k610i til en Nokia E71. Da jeg skulle portere kontaktlista gjorde jeg det jeg alltid har gjort: Lagra lista fra gammeltelefonen på simkortet, bytta simkort, kopierte kontaktene fra simkortet til nytelefonen.

 

Resultatet er ei kontaktliste som er helt FUBAR. Kontaktene var egentlig lagra fornavn etternavn, f.eks "Hans Jensen", ingen tegn elns inni. På veien fra simkortet til E71'en har dog kontaktoppføringene blitt forandra til et uforståelig format. Hans Jensen fra eksempelet mitt vil nå se noenlunde sånn ut: "Jen;Han/1".

 

En eller annen sa at jeg måtte synkronisere telefonene med hverandre. Jeg prøvde å gjøre det med bluetooth, med simkortet tilbake i k620i-en, men siden den va "feil type" telefon kunne ikke Nokiaen styre den.

 

Hva gjør jeg nå? Jeg har flere hundre kontakter i lista, og noen av oppføringene er blitt helt uforståelige, så jeg vil helst unngå å fikse dette manuelt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Corporem!

 

Har du tilgang til en PC med Outlook? Den enkleste løsningen (etter min mening) er å koble til K610i til Sony Ericsson PC Suite, synkronisere kontaktene der, så koble til Nokia og synkronisere via Nokia PC Suite. Begge programmer har mulighet til å synke med Outlook, og vil mest sannsynlig gjøre det som standard dersom du har MS Outlook installert.

 

Alternativet er f.eks. Mobil backup-løsninger fra operatøren, i alle fall hvis du har Telenor/Netcom.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei Corporem!

 

Har du tilgang til en PC med Outlook? Den enkleste løsningen (etter min mening) er å koble til K610i til Sony Ericsson PC Suite, synkronisere kontaktene der, så koble til Nokia og synkronisere via Nokia PC Suite. Begge programmer har mulighet til å synke med Outlook, og vil mest sannsynlig gjøre det som standard dersom du har MS Outlook installert.

 

Alternativet er f.eks. Mobil backup-løsninger fra operatøren, i alle fall hvis du har Telenor/Netcom.

 

Lykke til!

 

Hei cnil!

 

Ja, det har jeg. Skal prøve tipset ditt nuh! Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...