JohnnyRubber Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 VAG er alt jeg har å si. Kommer definitivt til å gå for en Golf MK2 som førstebil. Ellers, så har jeg en kompis som kjøpte en 92' Audi 80 til 14k. Vet ikke om en bil her i område som har blitt mer rævkjørt en akkuratt den bilen. Går fortsatt som ei klokke. Håper det var til hjelp
Flimzes Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 VAG = dyre reservdeler, og reservdeler trengs før eller siden på eldre biler.
salah Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Personlig foretrekker jeg Opel grunnet kjempespreke motorer, mange funksjoner og mye utstyr som er standard i deres biler, men som er tilleggspakker i andre. Bilene er ofte langgiret og vil si at med lavt turtall kommer du ned i ganske lavt forbruk, men med høyere turtaller drar den temmelig greit også. Min kommer f. eks. først opp i 3 000 omdreininger ved 110 km/t. Delene er også billige i forhold til andre kvalitetsmerker som f. eks. Mercedes og Audi. Det er mye rykter om Opel og rust, men det er som med alle andre biler: se opp! Sjekk kanaler, bremserør (disse ruster fortere), støtdempere (de har en tendens til å bli ødelagte ved feilmontering). Som andre også nevner, service er viktig.
Larsemão Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Skrevet 15. februar 2010 Er det lurest å gå for en rundt 20 k som duger greit, slik at jeg får endel cash å gå på, eller å gi 35-40 k for en som virker litt mer solid, men trangere budsjett?
Carisma'03 Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Er det lurest å gå for en rundt 20 k som duger greit, slik at jeg får endel cash å gå på, eller å gi 35-40 k for en som virker litt mer solid, men trangere budsjett? Kanskje en mellomting? Ikke for lite, da kan det bli mye trøbbel. Minst 30.000 kr
Larsemão Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Skrevet 15. februar 2010 Hvor lurt/lite lurt kunne det vært å kjøpe en Audi (f.eks. A4)? Blir det mye dyrere enn f.eks. for en Opel?
Carisma'03 Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Kompis av meg kjøpte en A4 fra 1997 for et år sia. Betalte rundt 25000,- og han har vært fornøyd med'n. Har ikke hatt noen spesielle problemer. Har nå gått 215k
Larsemão Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Skrevet 15. februar 2010 Okei. Hvor mye hadde den gått når han kjøpte den? Synes A4 er fete biler
Carisma'03 Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Okei. Hvor mye hadde den gått når han kjøpte den?Synes A4 er fete biler Rundt 200.000 km tror jeg. A4 er fine biler det, av Audi liker jeg de best. Svart sedan er finest fra rundt 96-99 synes jeg. Moren min har en '99
Larsemão Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Skrevet 15. februar 2010 Hvordan er Hyundai Coupe'er ? F.eks. denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20970852
Postkassestativ Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Kjøper du astra f, har du allt på biltema. kurrant bil.
Skribenten_ Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 hvorfor er det ingen som nevner toyota carolla?
Gjest Slettet-JSHtTF0R Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Toyota Carina! Litt kjedelig, men driftsikker! Har en '84 mod Carina II, starter selv om det er -30 ute og har aldri hatt no problem med den. Lett å få tak i slitedeler også
Carisma'03 Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Kjøp heller en eldre driftsikker Galant fra 90-tallet. Denne er tøff og ungdomslig: Galant G6!
Carisma'03 Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Men med G6 er sedan og bakspoiler et must, etter min mening! Hvis du da skaffer noen tøffe felger, senker, og gjerne soter litt så...
rublings Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Personlig foretrekker jeg Opel grunnet kjempespreke motorer, mange funksjoner og mye utstyr som er standard i deres biler, men som er tilleggspakker i andre. Bilene er ofte langgiret og vil si at med lavt turtall kommer du ned i ganske lavt forbruk, men med høyere turtaller drar den temmelig greit også. Min kommer f. eks. først opp i 3 000 omdreininger ved 110 km/t. Delene er også billige i forhold til andre kvalitetsmerker som f. eks. Mercedes og Audi. Det er mye rykter om Opel og rust, men det er som med alle andre biler: se opp! Sjekk kanaler, bremserør (disse ruster fortere), støtdempere (de har en tendens til å bli ødelagte ved feilmontering). Som andre også nevner, service er viktig. Jeg kjøpte en 93-modell Mazda 626 2.5 V6 som var gått 200.000 for noen måneder siden. 4x el.vinduer, el. speil, elektrisk førersete, soltak, A/C, cruise-controll og 165hk fra en bunnsterk 2.5 V6. Bilen har i tillegg mikroskopisk med rust på kanalene. Av dette ekstrautstyret var alt standard på denne bilen. Bilen kostet meg 18.000,-. Jeg utfordrer deg til å finne en tilsvarende Opel av noe slag, med lignende komfort, motor og utstyrsnivå som er sammenlignbar når det kommer til pris, km.stand og ikke minst rust!
Larsemão Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Skrevet 17. februar 2010 Har nå sett litt på en Opel Vectra 96 modell. Den har gått litt over 200k og koster +/- 30k. Ingen spesielle problemer, nettopp skiftet noensmåting på den og dekkene ble skaffet ifjor. Kunne det vært et godt kjøp tror dere ?
Postkassestativ Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Høres ikke ut som en dårlig bil det, delene er jo ganske billige til disse bilene så..
ChristianHA Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Anbefaler deg denne siden: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm Der kan du sjekke standardfeil på bilene du ser på.
Larsemão Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Skrevet 17. februar 2010 Oki, takk. Men hvor stor forskjell blir det om en har gått 180 000 km eller 220 000 km liksom? Har det stor betydning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå