Gå til innhold

Den "lille ALIENWARE" M11x tråden


JaNeiJo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestillte den fredag :fun:

Spekka den med CoreTM 2 Duo SU7300, 4GB ram, 256GB SSD + 2 år støtte/skade.

Pris med kupongkode kr. 14 570,89 inkl.frakt.

(1256,- kr pr tomme...huffda :sick: )

Kom med en test når du har fått den:D

vuderer å kjøpe den selv, men er litt usikker på om den egentlig er kraftig

nok;O

Lenke til kommentar

Bestillte den fredag :fun:

Spekka den med CoreTM 2 Duo SU7300, 4GB ram, 256GB SSD + 2 år støtte/skade.

Pris med kupongkode kr. 14 570,89 inkl.frakt.

(1256,- kr pr tomme...huffda :sick: )

 

Hvor fant du kupongkode for denne? På www.kupongkode.com/dell finner jeg ingen koder som fungerer for Alienware-maskiner, og så vidt jeg kan se, har det aldri vært noen heller. Stort sett kun for Studio/Inspiron/XPS, samt litt Vostro og diverse annet av og til.

Lenke til kommentar

Har du testet?

Jeg brukte kupongkoden for XPS, Studio og Inspiron. Funket fint for min bestilling av Alienware...

 

Ja. Prøvde det da den nettopp var lagt ut for salg, med en XPS/Studio/Inspiron-kupongkode, men det funka ikke. Prøvde igjen i dag. Fikk bare denne meldinga:

 

"

Du har oppgitt følgende kuponger, men enten kreves det ytterligere opplysninger, eller så oppfyller ikke kupongene kravene. Klikk på koblingen(e) Vis detaljer hvis du vil ha mer informasjon.

Få 5% rabatt!

Gyldig til 17. mars 2010

"

 

Merkelig at det virka for deg...

Lenke til kommentar

Vet ikke om det har noe å si, men jeg har både bedrifts- og privatkonto hos dell. Denne gangen handlet jeg på privat'en og koden fungerte uten problemer.

 

PS: Vil minnes at jeg en gang tidligere hadde problemer med en kupongkode fordi jeg den ikke ville godkjennes når jeg var innlogget på min privatkonto (altså motsatt problemstilling).

 

Hvis du ser på kupong 11/2 - 18/2 så ser du at den har funket bra (ingen negative tilbakemeldinger). Det var denne jeg testet ved mitt Alienwarekjøp og den fungerte overraskende nok.

Synd at den nye ikke funker for deg da...

Lenke til kommentar

Da var m11x en kommet i hus.

Og første intrykk er veldig bra. Kompakt og solid er de første ordene jeg kommer på, noe overaskende tung, men det gjør ikke så mye, så lenge den er så liten som det den er.

Endret av Dunc
Lenke til kommentar

Jeg valgte: Core 2 duo SU7300

4095MB 1067Mhz RAM

500 GB 7200rpm HD

 

Er ikke noe blotware med her,fikk med McAfee, Nero StartSmart Essentials, CyperLink WebCam.

 

Eneste er at jeg ikke er helt familier med Windows 7, men det kommer seg å etter vært. Har ikke fått prøvd den ut så mye enda.

 

Håper du får den snart.

Lenke til kommentar

Lurer litt på denne selv, men finner ikke forskjellen på de to fargene (Men regner med at den ene er sølv og den andre er svart..?)

 

Lurer også på hvor man skal fylle inn "engravingen" Eller printer de bare inn navnet ditt der?

 

Hvordan er byggekvaliteten? Er overflaten metallisk kald når man tar på den eller er det bare "vanlig" plast?

 

Fikk ikke kupongkoder til å virke jeg heller :-(

 

Og hvorfor i allverden skal man konfigurere avatar og skrivebordsbakgrunn når man kjøper pcen!? hehe, aldri sett maken ;-)

Endret av Phantom3D
Lenke til kommentar

Lurer litt på denne selv, men finner ikke forskjellen på de to fargene (Men regner med at den ene er sølv og den andre er svart..?)

 

Lurer også på hvor man skal fylle inn "engravingen" Eller printer de bare inn navnet ditt der?

 

Hvordan er byggekvaliteten? Er overflaten metallisk kald når man tar på den eller er det bare "vanlig" plast?

 

Fikk ikke kupongkoder til å virke jeg heller :-(

 

Og hvorfor i allverden skal man konfigurere avatar og skrivebordsbakgrunn når man kjøper pcen!? hehe, aldri sett maken ;-)

 

Det er sølv og svart, ja. Hvis jeg skal ha en, så blir det sølv. Orker ikke tanken på alle fingeravtrykka på den svarte. Custom inngravering er ikke tilgjengelig i Norge. Mener du bare får en standard inngravering med "M11x". Utifra hva jeg har lest/hørt er byggekvaliteten enestående og overflaten metallisk kald, som du så fint beskriver det, men det kan sikkert noen som har fått PC-en bekrefte. Enig i at konfiguratoren er litt forvirrende. Hvis du går på den amerikanske Dell-sida og prøver konfiguratoren der, så får du litt flere bilder som viser hva de forskjellige alternativene er.

 

Noen spørsmål til dere som har fått maskina:

 

1. Hvordan er innsynsvinkel og kontrast på skjermen? Sitter nå med en Asus UL30VT, og når det er mørke scener i spill eller film, er bildet ganske grått og blast (elendig kontrast), og det er egentlig umulig å finne "the sweet spot" med tanke på vertikal innsynsvinkel. Med det mener jeg at fargene øverst og nederst på skjermen er merkbart forskjellig fra midt på skjermen når jeg sitter midt foran. Jeg opplever dette som veldig plagsomt. (Annen bruk enn film/spill fungerer greit.) Etter hva jeg har lest, er ikke innsynsvinkelen på M11x spesielt bra heller, men er det mulig å finne sweet spot slik at fargene ser jevne ut over hele skjermen i mørke scener?

 

2. Hvordan er det å spille på en så liten skjerm? Er litt bekymra for at det blir for smått. (Tenker ikke på oppløsningen, men på størrelsen.)

 

3. Notebookcheck skriver at lysstyrken er dårlig (157.5 cd/m² i gjennomsnitt over hele skjermen). I testen på hardware.no skryter de derimot av lysstyrken og oppgir den målte verdien til 265 cd/m², altså over 100 cd/m² mer enn Notebookcheck. Noen må ha gjort noe feil eller hatt en defekt enhet. Hvordan oppleves lysstyrken? Kan PC-en brukes uten problemer i et godt opplyst rom? Hva med utendørs? Er refleksjonene veldig plagsomme?

 

4. Er tastaturet trangt/ekkelt å skrive med?

Endret av Samilainen
Lenke til kommentar

Takker for svar. Bestillte min på fredag. Litt kjipt at man ikke kan velge engraving, men det er da bare detaljer. Synes leveringstidestimatet var relativt langt da. Får ikke min før godt uti april ser det ut som. Men det er vel verdt venten.

 

Blir deilig å få en pc med ordentlig kvalitet, 1000he'n min begynner å bli litt "knirkete" i plasten.

Lenke til kommentar
Noen spørsmål til dere som har fått maskina:

 

1. Hvordan er innsynsvinkel og kontrast på skjermen? Sitter nå med en Asus UL30VT, og når det er mørke scener i spill eller film, er bildet ganske grått og blast (elendig kontrast), og det er egentlig umulig å finne "the sweet spot" med tanke på vertikal innsynsvinkel. Med det mener jeg at fargene øverst og nederst på skjermen er merkbart forskjellig fra midt på skjermen når jeg sitter midt foran. Jeg opplever dette som veldig plagsomt. (Annen bruk enn film/spill fungerer greit.) Etter hva jeg har lest, er ikke innsynsvinkelen på M11x spesielt bra heller, men er det mulig å finne sweet spot slik at fargene ser jevne ut over hele skjermen i mørke scener?

 

2. Hvordan er det å spille på en så liten skjerm? Er litt bekymra for at det blir for smått. (Tenker ikke på oppløsningen, men på størrelsen.)

 

3. Notebookcheck skriver at lysstyrken er dårlig (157.5 cd/m² i gjennomsnitt over hele skjermen). I testen på hardware.no skryter de derimot av lysstyrken og oppgir den målte verdien til 265 cd/m², altså over 100 cd/m² mer enn Notebookcheck. Noen må ha gjort noe feil eller hatt en defekt enhet. Hvordan oppleves lysstyrken? Kan PC-en brukes uten problemer i et godt opplyst rom? Hva med utendørs? Er refleksjonene veldig plagsomme?

 

4. Er tastaturet trangt/ekkelt å skrive med?

 

Hei, dere som har mottatt deres M11x. Noen som gidder å legge vekk Modern Warfare 2 (eller et annet passende spill) et par minutter og svare på disse spørsmålene? Jeg veit det kan være hardt, men pleeeease! :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen spørsmål til dere som har fått maskina:

 

1. Hvordan er innsynsvinkel og kontrast på skjermen? Sitter nå med en Asus UL30VT, og når det er mørke scener i spill eller film, er bildet ganske grått og blast (elendig kontrast), og det er egentlig umulig å finne "the sweet spot" med tanke på vertikal innsynsvinkel. Med det mener jeg at fargene øverst og nederst på skjermen er merkbart forskjellig fra midt på skjermen når jeg sitter midt foran. Jeg opplever dette som veldig plagsomt. (Annen bruk enn film/spill fungerer greit.) Etter hva jeg har lest, er ikke innsynsvinkelen på M11x spesielt bra heller, men er det mulig å finne sweet spot slik at fargene ser jevne ut over hele skjermen i mørke scener?

 

2. Hvordan er det å spille på en så liten skjerm? Er litt bekymra for at det blir for smått. (Tenker ikke på oppløsningen, men på størrelsen.)

 

3. Notebookcheck skriver at lysstyrken er dårlig (157.5 cd/m² i gjennomsnitt over hele skjermen). I testen på hardware.no skryter de derimot av lysstyrken og oppgir den målte verdien til 265 cd/m², altså over 100 cd/m² mer enn Notebookcheck. Noen må ha gjort noe feil eller hatt en defekt enhet. Hvordan oppleves lysstyrken? Kan PC-en brukes uten problemer i et godt opplyst rom? Hva med utendørs? Er refleksjonene veldig plagsomme?

 

4. Er tastaturet trangt/ekkelt å skrive med?

 

Hei, dere som har mottatt deres M11x. Noen som gidder å legge vekk Modern Warfare 2 (eller et annet passende spill) et par minutter og svare på disse spørsmålene? Jeg veit det kan være hardt, men pleeeease! :p

 

 

Fikk min i går:

1: Innsynsvinkelen virker bra, ser film bra i en god vinkel rundt skjermen. Har ikke testet med verdens mørkeste scener, men ikke noe problem for meg i allefall!

 

2: Spilling er ikke noe problem, spillt en del WoW allerede, og det er kun en vanesak. Husk at det bare er å ha laptopen nærmere om ting skulle føles for lite.

 

3: Lysstyrken er helt grei, merker at det ikke er helt ideellt ute på solskinnsdager, kunne kanskje satt opp enda litt til da. Men for meg ikke noe problem at all!

 

4: Alle tastatur må man jo tilvennes til, for meg blei dette litt stort i starten, da jeg har hatt en 1000HE som primærpc en god stund.. synes igjen det ikke er noe prob :-)

 

Knallfornøyd hittil!

Lenke til kommentar

Høres bra ut^^ Bestilte jeg og rundt 20 mars. Står hos Schenker at jeg vil ha den i begynnelsen av neste uke :thumbup: Gleder meg som en unge. Lenge siden jeg har vert så spent på et produkt :dribble: Skal reise til oslo til neste helg så passer fin at jeg har en liten bærebar pc og ta med meg på hotellet^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...