Gå til innhold

Hvor skal de forskjellige ledningene på hovedkortet?


Wubble

Anbefalte innlegg

Hei. Holder på å bygge min aller først data, og er litt usikker på hvor alle ledningene skal. I hovedkort-manualen fikk jeg veldig lite informasjon om akkurat det, og håpte noen her inne kunne hjelpe litt. Hovedkortet heter Gigabyte GA-770TA-UD3.

 

Har altså da ledninger fra vifter, av/på knapp, reset knap, noen led-lys, til harddisk/dvd-rom, og fra strømforsyning.

 

Slenger opp et bilde av hovedkortet, hadde vært veldig fint om noen kunne peke til hvor de forskjellige tingene skal :)

 

2925yit.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, gikk fint å finne ting i den store manualen.

 

Men har støtt på et problem nå. Fra strømforsyningen til hovedkortet skal der en 2x12 og en 2x4. Der står i manualen at det går an å bruke 2x10 og 2x4 til der det skal være 2x12, og alt går fint der. Men på den til 2x4 har jeg litt problemer. Der er ingen 2x4, men 2 2x2 der det står "CPU1" og "CPU2" på, så regner med at det er de jeg skal bruke. Men disse ledningene er ikke lange nok, så de rekker ikke opp til dit de skal.

 

Er det bare å kappe, og skøyte på mer ledning? Eller hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe, gikk fint å finne ting i den store manualen.

 

Men har støtt på et problem nå. Fra strømforsyningen til hovedkortet skal der en 2x12 og en 2x4. Der står i manualen at det går an å bruke 2x10 og 2x4 til der det skal være 2x12, og alt går fint der. Men på den til 2x4 har jeg litt problemer. Der er ingen 2x4, men 2 2x2 der det står "CPU1" og "CPU2" på, så regner med at det er de jeg skal bruke. Men disse ledningene er ikke lange nok, så de rekker ikke opp til dit de skal.

 

Er det bare å kappe, og skøyte på mer ledning? Eller hva må jeg gjøre?

Eh.. De det står CPU på skal inn i en egen strømkontakt ved CPU'en. Dvs, én av dem. Enten 4 pin eller 2x4 pin avhengig av hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...