Gå til innhold

Test: Samsung I5700 Galaxy Spica


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, den var jo så billig at det absolutt var fristende.. Og det er visst et 2.1 ROM på vei, for dere som ikke trodde Samsung kom med det. Kilden er androidforum, så det er jo ikke 100% sikkert, men det har lekket en delvis ferdig build.

red: forresten, nei den har jo ikke blits. Da er det no-no for meg.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

"Selv om forskjellene til den nyeste versjonen 1.6" Jeez, er det ingen mobiljournalister som fatter at de må ha en viss minimumskunnskap når de skal anmelde en androidtelefon? Det inkluderer å holde seg noenlune oppdatert.

Her var det nok en liten skrivefeil, nyere skulle det stått. Ingen grunn til bekymring, jeg tror nok selv vaskedamen i Amobil vet hva som er siste versjon av Android.

Forøvrig er vel ikke listen med mobiler du får kjøpt med Android 2.x imponerende lang enda, droid aside.

 

Oppdatering til nyere versjoner for Spica sin del kan man selvfølgelig håpe på, vi fikk beskjed fra Samsung at dette var høyst sannsynlig, men de ville ikke love noe. Som andre sier her så har de dessverre ingen god track record på akkurat dette..

Lenke til kommentar

Det billigste jeg har sett den er hos netcom, 599 + flexitalk 99 = 1787 totalpris for et år. Billigere enn det skal du nok lete litt etter..

 

Da frister det veldig, selv om jeg har lyst til å vente på nexus one eller HTC klonen desire, da du vet google telefonen kommer til å få oppdateringer kjapt, og HTC er vel ikke verst de heller.

Lenke til kommentar

Det billigste jeg har sett den er hos netcom, 599 + flexitalk 99 = 1787 totalpris for et år. Billigere enn det skal du nok lete litt etter..

 

Da frister det veldig, selv om jeg har lyst til å vente på nexus one eller HTC klonen desire, da du vet google telefonen kommer til å få oppdateringer kjapt, og HTC er vel ikke verst de heller.

Drøyt billig må jeg si...

Lenke til kommentar

Ser nå at Telenor nå har masse annonser rundt om kring på nettet med reklame for denne telefonen. I desse bannerene reklamerer dei med a-gps og kanskje viktigst amoled. Amoled har telefonen iallefall ikkje. Hvordan kan Telenor fortsette med ein så storstilt internett reklame for noko dei sjølv burde vite er feil?

Lenke til kommentar

Her var det nok en liten skrivefeil, nyere skulle det stått. Ingen grunn til bekymring, jeg tror nok selv vaskedamen i Amobil vet hva som er siste versjon av Android.

Forøvrig er vel ikke listen med mobiler du får kjøpt med Android 2.x imponerende lang enda, droid aside.

Listen med mobiler man får kjøpt med 2.1 er vel heller en grunn til å sammenlikne med (og øke oppmerksomheten rundt) 2.1, enn å sammenlikne med en annen utdatert versjon. En telefon som kommer nå BØR komme med siste versjon ferdig installert.

 

 

Det billigste jeg har sett den er hos netcom, 599 + flexitalk 99 = 1787 totalpris for et år. Billigere enn det skal du nok lete litt etter..

 

Da frister det veldig, selv om jeg har lyst til å vente på nexus one eller HTC klonen desire, da du vet google telefonen kommer til å få oppdateringer kjapt, og HTC er vel ikke verst de heller.

Nja, HTC har vært veldig trege med f.eks. Hero.

 

Vil forøvrig på det sterkeste advare mot å kjøpe mobiltelefoner fra Netcom, da du egentlig kjøper telefonen av Moobi som Netcom har satt ut tjenesten til, og maken til useriøst, kundefiendtlig drittsleskap skal du lete VELDIG lenge etter.

 

Når det er så billig (nå er forøvrig prisen satt litt opp) ville jeg vel sagt det var verdt det likevel. Men det er greit å vite om. Synd denne ikke har blits. Blits og 2.1 (som sannsynligvis kommer), så kunne jeg vurdert å bytte, selv om jeg helst vil ha fysisk tastatur.

Lenke til kommentar

1. Min Spica (ankom forrige lørdag) hadde Exchange ActiveSync ferdig installert ut av esken.

2. Spillet "Crazy Penguin" (der du katapulter pingviner på isbjørner) fulgte med ut av esken.

 

Overgangen fra iPhone var ikke så brå som jeg kanskje forventet, er alt i alt meget fornøyd med telefonen, og som jeg har kommentert i en annen artikkel, har Samsung lovet 2.1-oppdatering til Spica ila Q2 (noe som forsåvidt er litt sent).

 

Jeg vil gi terningkast 5, og det fordi exchange var allerede installert når jeg fikk telefonen. Ellers svært enig med Amobils test.

Lenke til kommentar

Hvis telefonene/salgspakkene nå leveres med Exchangestøtte ferdig installert så er det utvilsomt et stort pluss for mange.

 

Trenger vel ikke starte en Iphone-vs-verden-diskusjon her, men Iphone er vel i manges øyne en bedre multimediemodil.

 

Vi må bedømme telefonene utifra hva de leveres med, dersom man kan installere ekstra programmer og funksjonalitet er dette selvsagt et pluss, og dersom dette er svært enkelt og utvalget av (gratis) funksjoner og programmer er stort slik som på Android/Spica, er det et enda større pluss.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte akkurat en Samsung i5700 fra Netcom.

Er veldig fornøyd med telefonen, nedlastinga av norsk tastatur skjønte jeg rimelig seint, men det er kanskje fordi jeg ikke kan en dritt, rett og slett.

Noe jeg merker er at den er litt treig når jeg "flipper" telefonen på siden, og skriver meldinger med bredt tastatur. Da kan reaksjonstiden være sinnsyk treig, og plutselig spretter alle de forbanna tinga jeg har skrevet frem..skal være litt ærlig å si at det som spretter frem er ikke det jeg hadde tenkt til å skrive, men det er/var så forbanna vanskelig å treffe riktig når jeg ikke er helt vandt med touch-telefon (har hatt en Nokia 6500 slide, en nydelig telefon).

 

Men joa, grunnen til jeg registrerte meg og skulle skrive til dere som kan relativt mye mer enn meg om dette (har faktisk lest HELE chatten).

 

- Når jeg installerte PC Suita eller hva det kalles, så fikk jeg opp meldingene at driverene ikke ble innstallert fordi det var no feil med driver 1 til 6 code:1 (den kom 6 ganger, altså feilmelding fra 1-6). Og skjønte rimelig lite. Så jeg bare smilte litt for meg selv og lot som ingenting. Prøvde også bare å innstallere driverene, men fikk det samme igjen.

 

- Var det en ny oppdatering på programvaren? 2.1? Anyone?

 

- Med YoungTalk (dritt abbonement, men bruker nesten ingenting pga har Netcom bestevenn med dama og resten av folka har som regel Netcom venner) så er den forbanna bakgrunnsjobbinga på 3G'n helt jævlig, rett og slett. Mista 200 kroner den første dagen jeg hadde den, men ringte Netcom og fant ut at jeg kunne skru det av. Og at 3G'n bare satte inn når jeg brukte internett-programmer, stemmer dette?

 

- Tror min også følgte med exchange, jeg har e-post og alt sånn. Am I right?

 

Dæven, det var mye. Håper noen gidder å svare, eller i det heletatt ser dette. Gudene vet.

 

Men joa, om jeg ikke har nevnt det, så er jeg veldig fornøyd med mobilen, men ikke at jeg vet hva den egentlig skal gjøre og være da. Men ihvertfall til mitt bruk...og heller ikke at jeg vet hva mitt bruk er.

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Du kan slette APN-internett-instillingene. Instillinger->nettverk->mobile nettverk->APN eller noe sånt. Da kobler den seg ikke til 3g. Men hvis du ikke bruker noen programmr som bruker data aktivt, bør det egentlig ikke vøre noe problem. Jeg har livesyncing av mail og en twitterklient som henter data hvert 15min, og det bruker veldig lite.

Klart, fyrer du opp youtube, spotify, nettlesren og liknende, bruker den jo mye data. Du skulle hoppet over til FlexiTalk og lagt til dnen billigst datapakken Det holder fint for meg hver måned. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...