Gå til innhold

2 cpu strøm plugger?


Concker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et Asus Maximus Formula 2 kort som kjører med en q9950 som er clocket til 3,7GHz. dette fungerer og er helt stabilt men har begynt og lure på hva i allverden jeg evt kan gjøre med den ekstra strøm kontakten til cpu:

 

bilde:

 

post-163150-1265906920.jpg

 

Jeg ser her at om jeg fjerner den svarte plastikken har du 4 pinner til du kan sette i strøm på. på min strøm forskyning så har jeg også 4 pinner til jeg kan bruke til cpu. Dem 2 kablene er limt sammen og på begge 2 står det piler som da vil peke mot verandre om jeg kobler i begge 2. (dette er ikke den som skal på hovedstrømmen på hovedkortet)

 

Noen som kan forklare meg hva dette er ?

Burde jeg bruke begge 2? vil jeg kanskje kunne klokke enda høyere da siden temp ikke er et problem?

 

Har dette noe med forskjellen mellom 90 og 120w på cpu ? <- noen som kan forklare forskjell?

 

Takker

 

Daniel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en ny standard, utført som en utvidelse av den gamle standarden. Slik at komponenter med gammel og ny standard skal passe om hverandre.

Meningen med det lokket er å si at du ikke trenger å bruke den delen hvis du har bare 4 pinner.

Det gjør ingen forskjell om du bruker 4 eller 8 pinner. Men bruk 8 siden det er mest hensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Dette er en ny standard, utført som en utvidelse av den gamle standarden. Slik at komponenter med gammel og ny standard skal passe om hverandre.

Meningen med det lokket er å si at du ikke trenger å bruke den delen hvis du har bare 4 pinner.

Det gjør ingen forskjell om du bruker 4 eller 8 pinner. Men bruk 8 siden det er mest hensiktsmessig.

 

Det må jo være en forskjell siden jeg har både 4 og 8 kontakter på min strømforsyning. samtidig hovedkortet støtter det? det jeg tenker rundt det er siden min pc er stabil slik den er nå med relativ høy overklokk så da og guffe på mer strøm inn gjennom 4 kontakter til vil avgi mer varme? bare en tanke. har ikke så peiling rundt akkurat denne delen av hardware. men noe må jo være forskjellig siden dem gikk fra 4 til 8 ? :D

Lenke til kommentar

Eneste fordelen er at du kan senke belastningen på kablene dine ved å koble i begge 4 pinnerne.

Mindre 12V Strøm som må reise igjennom kabelen betyr at det blir mindre varme og en del mindre belastning på selve pluggen også.

 

Kjørte i min tid standard 20 Pin ATX på ett klokket Athlon XP system før disse dedikerte CPU kontaktene kom og her fikk jeg faktisk en svidd 20 Pins kabelsko overtid fra høyt strømtrekk!

Dette kan redusere ved å koble inn den ekstra ledningen, jeg anbefaler å gjøre det uansett da når du har en PSU som støtter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...