Gå til innhold

Mitt kosthold, for lite kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Frokost: 06.00-07.00: 2stekte egg(372kcal) + 0.5l melk(165kcal) Totalt) 537kcal

Lunsj: 10.45: Salat, tomat, agurk, paprika= omtrent ingen kcal

tunfisk halv tunfiskboks:54kcal ca: 1kokt egg=50kcal ca = 104kcal

Etter skole: 14.00: 2stekte egg(372kcal ca) + 0.5l melk(165kcal) Totalt= 537kcal

Middag: Fisk og salat + vatn: Torsk= 150kcal Salat(0kcal ca) Totalt= 150kcal

Før trening: Frukt! Banan: (103kcal) Eple(49kcal) = 152kcal

Kveldsmat: Kyllingfilet + vatn = 106kcal

Totalt= 1586

I følge http://www.bcm.edu/cnrc/bodycomp/bmiz2.html skal jeg ha 2300-2700 kalorier på en dag, og siden jeg deffer blir det ca 1800-2300 kalorier, men jeg har tydeligvis ikke spist det engang, burde ikke jeg ha rast ned i vekt? Jeg er på akkurat den samme vekten, rundt 50kg. Jeg har trent styrke annenhver dag, og taekwondo annenhver dag, som innebærer en del springing.

Endret av TheFighter94
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bare å øke posjonene :)

Ja, men siden jeg har holdt meg på samme vekten med dette kostholdet, er jo det vell en fare for at jeg legger på meg om jeg øker posjonene :p?

Skrevet (endret)

Kroppen våres er mer inteligent enn det vi skulle tro, får den for lite kalorier vil den gå i spare-modus og spare på kaloriene. Vil den få for lite fett vil den spare på kroppsfett, vil den få for lite proteiner vil den begynner å brenne muskelproteiner for å gi proteiner til hovedfuksjoner i kroppen.......

Så det du bør gjøre:

1) Få i deg 1800kcal

2) Driv på med TUNG styrketrening. (Dette gir en klar beskjed til kroppen at den ikke skal kvitte seg med muskelproteiner fordi det trenger du hver trening). Prøv også å øk enten vekt eller reps.

3) Sitte på rassen og ikke gjøre noe mer eller driv på med intervaller 3-5 ganger i uken og spis litt mer.

Du kommer nok til å stoppe å lese på nummer 3. Men tenk deg egentlig slik, intervaller og jogging gjør deg sulten fordi det tømmer karbohydrat lagrene i kroppen, er du sulten så spiser du. Altså vil det være liten nytte.

Du vil naturlig nok gå ned i vekt over tid.

Endret av Pijus
Skrevet

Takker for svar, det hjalp mye. Da skal jeg øke posjonene, og få i meg 1800 kalorier. Jeg skal også forresten øke vekten til 50kg i morgen. Blir spennende å se om jeg klarer 5x5 med det.

Skrevet (endret)

Ja, men jeg veier 50kg også. Ja, jeg skal deffe med 50. Vil få fettprosenten veldig lav :p

Også må du huske at jeg er 1.60 og noe, så 50 kg er egentlig ikke så veldig lite.

Endret av TheFighter94
Skrevet (endret)

H&F-C , med dette slipper du å tenke på kcal i det hele tatt.

Gikk ned 27kg jeg før jeg bulket igjen, økte i styrke også på deffen.

Da blir det mer mat de dagene du gjør mer og mindre mat de dagene du gjør mindre.

Genialt.

Holder man seg til et vanlig oppsett så er det enkelt da også, man justerer etter fremgangen, for eks 1x i uka.

Går du ikke ned så kutt med 200kcal og se neste uke.

Det har en forutsetning, at du ikke ligger for lavt fra før, derfor burde du begynne på ca 28kcal pr kg kroppsvekt og ta det derifra.

Du burde ikke få fettprosenten veldig lav om du skal bulke igjen, da mister du unødvendig mye masse.

Lønner seg ikke hormonellt heller.

10-12 er en fin grense for å så bulke fettfritt med H&F-C eller bulke med litt fettøkning med standard bulk opp til ca 18.

Endret av War
Skrevet

Er akkurat det oppsettet jeg har i signaturen min, men du om du skal følge den, så må du legge fra deg "bulk" "deff" eller "vedlikehold" og ha en sunn livsstill hele året, og ikke bare deler av året.

Skrevet (endret)

Hehe, er sant det, men siden jeg ikke har gått ned noe ville jeg bare finne ut om hva jeg var på og hva jeg burde ligge på.

Edit: Tok 50kg 5x5 uten problemer, sprang også intervaller til jeg spydde etterpå styrken :)

Endret av TheFighter94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...