haavardk Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Hei! Jeg er litt forvirret angående temaet. Mange mobiler i dag er kompatible med 4-pin minijack (TRRS) plugger. HTC, Iphone, ++ mange mer. Med disse, kan du koble til et headset, med mic, og knapper for å svare, legge på osv. Spørsmål: 1: Er dette en standard, slik at alle headsets/mics osv går om hverandre mellom Iphone, HTC Hero osv? 2: Mange slike headsets markedsføres som "Iphone headset med mic". Er dette bare fordi Iphone er populær? Vil disse automatisk være kompatible med alle andre? Noen markedsføres spesifikt: kompatible med HTC Hero. (som dere sikkert har skjønt, har jeg HERO) 3: Hva er begrensningen med denne standarden? Jeg mener, hvor mange knapper/funksjoner kan man bruke gjennom 4-pin minijack? Jeg har sett noen (Nokia headsets) med knapper: Svar/legg på + vol opp + vol ned + next + prev. Er dette innenfor standarden, og kompatibel? Håper noen der ute har fullstendig kontrol på dette! Jeg leter etter et produkt med knappene beskrevet i punkt 3, og santidig female minijack ved mic-enheten, så jeg kan plugge i mine shure se 310 skjønner? hvorfor skal det være så vanskelig å finne dette? Hvorfor selger ikke HTC selv dette produktet??? , Håvard
geir__hk Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 1: Er dette en standard, slik at alle headsets/mics osv går om hverandre mellom Iphone, HTC Hero osv?Nei. Vet iallefall at det finnes nokia-handsfree som kun fungerer på enkelte nokia telefoner. Testa selv, vet dog ikke hvordan det er med andre merker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå