Gå til innhold

Autofokus: D300 vs 1D MKIII vs 5D MKII


Anbefalte innlegg

Driver i disse dager å vandrer fra D300 over til skyggesiden og 1D MKIII, og er selvsagt imponert over denne i kombinasjon med 70-200 f/2,8 IS vs D300 og 80-200 AF-D f/2,8 med skruefokus.

 

Men tenker nå altså på å bytte ut 1Den med 5D, som i teorien passer meg bedre, men er usikker på om jeg vil merke vesentlig forskjell i fokushastighet\treffsikkerhet?

 

Ellers noen som har tanker rundt noen av disse byttene, så er det lov å komme med dem!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo ikke sammenlikningen din helt representativ da, burde i det minste sammenlikne 1D + 70-200 f/2.8L IS med D300 og 70-200VR. Den yter nokså annerledes sammenliknet med AF-D-utgaven. Men det er klart, 1D "skal" slå D300 ned i støvlene; jeg tror likevel ikke du vil finne forskjellen så stor som du kanskje tror. D300 har en temmelig avansert autofokusmodul den også...

Lenke til kommentar

k-ryeng, misforstå meg rett nå da, jeg sammenligner dem ikke på noe jeg mener er ett representativt grunnlag, jeg beskriver hvordan jeg opplever byttet fra den ene kombinasjonen til den andre. Jeg er fullt klar over forskjellene rent teknisk, og har lekt endel med 70-200VR som selvsagt imponerte stort, og som du også påpeker har jeg vanskelig for å nevne opplevde forskjeller mellom den kombinasjonen og Canonvarianten. Men så var det ikke den kombinasjonen jeg forlot heller da, det var AF-D varianten.

 

Uansett så er det ikke D300 mot 1D jeg bekymrer meg for, her er jeg sikker i min sak på det jeg gjør, hva jeg ofrer og hva jeg får. Det er derimot i 1D3 vs 5D2 situasjonen jeg havner ute på glatta. Og da helst dette med fokusen. Skuddtakt og ISO har jeg forsåvidt lest meg til at jeg kan leve med, men jeg synes det er værre å lese spesifikasjoner og tester når det kommer til fokusering, og lurer derfor på om noen ekte mennesker har erfaringer å dele.

Og da gjerne på alle områdene, det må det være lov å snakke litt generelt rundt dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...