Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket program kan jeg bruke til å klokke min Acer Aspire One AO751H ? Prosessoren på 1,33 ghz går møkkatreigt.

 

 

Mvh

 

SetFSB. Fungerer hvis du bruker en eldre versjon ( .88), og velger følgende klokkegenerator: ICS9LPRS365BGLF. Mer bruksanvisning her: http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...=87&t=19518

 

Tror dessverre ikke du har så sinnsykt mye å hente. Tror de stort sett blir ustabile når du tipper over 1.43-1.44GHz. Jeg har sluttet å klokke min, og istedet fjernet antivirus, og sørget for at det ikke er mye tullete prosesser på den. Og puttet i 2GB minne.

Endret av Bols
Lenke til kommentar
Slimda,slutt å være slik en pussy. Den som intet våger intet vinner :)
Har ingenting med å være "pussy". Har selv skrudd og mekket på egne PCer så busta fyker, men på en PC du låner, og som du kontraktfestig har sagt ikke skal tukle med, blir overklokking farlig. Det kan ende opp med at du må kjøpe hele røkla fordi du har ødelagt den.

 

Men for all del, vær kul, klokk PCen din. :)

 

Evt. kjøp deg en egen, så kan du installere hva du vil

 

Lenke til kommentar
Erstatt de få megabytene med minne som er på den, med et par giga, så blir den nok kjappere skal du se.

Merkelig at folk tror "klokking" er alt som skal til for å få en pc til å fungere raskere...

 

Dette er en pc vi fikk frå fylket, og vi eier den på en måte selv.Den har 1gb ram, og klokking funket bra

Lenke til kommentar
Erstatt de få megabytene med minne som er på den, med et par giga, så blir den nok kjappere skal du se.

Merkelig at folk tror "klokking" er alt som skal til for å få en pc til å fungere raskere...

 

Dette er en pc vi fikk frå fylket, og vi eier den på en måte selv.Den har 1gb ram, og klokking funket bra

 

Hvor mye fikk du klokket? Nekter og tro at ett par mZ gjorde noen merkbar forskjell. Ville heller gått for en formatering. Evnt. lagt inn ett mindre resursrevende OS. F.eks xubuntu :) + mer minne? :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Sant som Slimda sier. Det står spesifisert i kontrakten du fikk utdelt og som du skrev under når du fikk PC'en din. Ved brudd på den har skolen rett til å ta inn PC'en din, å holde deg ansvarlig for kostnader på evt. skader som hadde skjedd på hardware. Mer om konsekvenser står i kontrakten, anbefaler deg å lese den igjen.

 

Laptop er generelt ikke til å overklokkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...