Gå til innhold

Raskeste OS på x86


Anbefalte innlegg

Det tror jeg er ganske kjedelig iom at jeg ikke har vindusdekorasjoner ;)

Browser, tekstbehandler, gnash støtte, en rimelig grei for en simpel nettpc.

Tror ikke jeg helt forstår hva du mener?

En massiv misquote her :)

 

Skulle sitere denne:

 

Flimsez: minimalisme, tastatursentrisk og tiling windows er jo brukervennlig og enkelt. forskjellen ligger nok i læringskurven. Haiku er riktig så imponerende ja, men den er såpass spesialisert at jeg ikke helt ser for meg hvordan den kan brukes i det daglige.

 

 

EDIT: Om haiku altså.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten kommentar til Arch og raskhetsdiskusjonen: Arch er ikke laget for å være rask. Arch har jo som mål å endre minst mulig på programvaren de har i repo, og det betyr at my avhenger av hvilke standardvalg som er gjort der, om du ikke går inn og endrer noe selv.

 

Sist jeg sjekket startet f.eks. Ubuntu raskere enn arch med gdm og Gnome fra boot til desktop, nettopp fordi Ubuntu har lagt en del ressurser i å få en raskere boot-tid. (Til gjengeld vardet tregere i bruk, så "snappy"-kriteriet vant det kanskje ikke på likevel)

 

Som et er nevnt tidliger, er jo det raskeste/beste å ha både kjerne og initrd(/tilsvarende) som er kompilert til å støtte din,og kun din, maskinvare, men det er jo mer styr enn man ønsker, i hvert fall om mn har en distro som faktisk får kjerneoppdateringer innen rimelig tid.

 

Linux selv har jo sagt at linuxkjernen begynnr å bli ganske fet o oppblåst,så det er kanskje ikke så rart. Men det har jo kommet flere patchr for bedre desktop-opplevelse siste halvåret, og bedringer pådesktopfronten vil vlkomme i større og større grad jo flere som har interesser i desktop-linux-markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...