Gå til innhold

jeg trenger hjelp med overclocking!


Anbefalte innlegg

ok, skal si det som det er, jeg har ikke peiling på overclocking, sånt som hva fbs er, og hvordan jeg kommer meg inn på BIOS, så ver vennlig og prøv og forklare meg det så enkelt som muligt.

 

jeg har Intel core 2 duo E7300

 

og btw hvordan finner jeg ut hva slags moderkort/hovedkort, prosessor, ram og grafikkort jeg har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å finne ut hva slaks hardware du har kan du laste ned et program kalt speccy. Fbs burde kanskje forklares av noen andre, siden jeg er vant til bclk og ikke vet om det er noen spesiel forskjell.

 

Du burde også laste ned Cpu-z og Intel Burntest for å sjekke hvor stabil den er etterpå. Du burde starte med å lese deg opp på tema til du er sikker på att du vet hva du gjør.For å komme seg inn på BIOS må du lese manualen til Hovedkortet ditt.

 

Det viktigste er: Trenger du å overklokke cpu'en din?

Endret av Dragonstone-
Lenke til kommentar
For å finne ut hva slaks hardware du har kan du laste ned et program kalt speccy. Fbs burde kanskje forklares av noen andre, siden jeg er vant til bclk og ikke vet om det er noen spesiel forskjell.

 

Du burde også laste ned Cpu-z og Intel Burntest for å sjekke hvor stabil den er etterpå. Du burde starte med å lese deg opp på tema til du er sikker på att du vet hva du gjør.For å komme seg inn på BIOS må du lese manualen til Hovedkortet ditt.

 

Det viktigste er: Trenger du å overklokke cpu'en din?

 

ja jeg har svært stor trangsel for og overklokke fordi jeg vil gjærne at pc-en skal kunne tåle nye spill og sånt som jeg ellers sliter med pga for lite ghz, ram osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...