Gå til innhold

To skjermer og to skrivebord


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det er mulig med evt tredjeparts programvare å få det slik at man har to skjermer koblet til en pc og har separert skrivebord på hver av dem?

Slik at på den ene er det jobb ting og den andre er fylt opp med exel dok mot kunder osv?

 

Håper noen skjønner hva jeg mener.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du velger å utvide skrivebordet så kan du jo organisere det slik du beskriver.

 

Trenger ingen tredjepartsprogramvare til det.

joajoa.. men "problemet" er egentlig at vis man har exel/ie osv snarveier på skrivebordene så har man ikke kontroll på hvor dem blir åpnet ikke sant?

Man må da dra bildene frem og tilbake mellom skjermene og det er dette som jeg lurte på om er mulig å slippe?

Lenke til kommentar

Ett program som løser dette fint er maxivista. Funksjonen du her beskriver kaller de for Remote Control. Dvs at du kan føre musepekeren fra det ene skrivebordet til det andre, så kontrollerer du mus og tastatur fra kun den ene maskinen.

 

Du må ut med litt under en halv høvding for pro versjonen.

 

Har ikke sjekket om det finnes gratisprogrammer som kan gjøre det samme dog.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Ett program som løser dette fint er maxivista. Funksjonen du her beskriver kaller de for Remote Control. Dvs at du kan føre musepekeren fra det ene skrivebordet til det andre, så kontrollerer du mus og tastatur fra kun den ene maskinen.

 

Du må ut med litt under en halv høvding for pro versjonen.

 

Har ikke sjekket om det finnes gratisprogrammer som kan gjøre det samme dog.

Takker for dette.

Skal sjekke dette, men jeg snakker kun om 1 pc og 2 skjermer?

Og tanken var å ha 2 helt forskjellige skrivebord som åpner seg på dem respektive skjermene?

Bare slik at jeg ikke har forklart meg feil her.

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at jeg har funnet ut av det jeg var ute etter.

Programmet jeg måtte bruke heter Ultramon og en av tinga jeg spesifik var ute etter som det programmet kunne gjøre, det var å spesifisere hvilken skjerm programmet/snarveien skulle åpnes på.

 

Sikkert veldig sært av meg, men litt praktisk dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...