Inc Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Har ett par calipere som går tregt, dvs med skrutving klarer jeg presse sylinderen inn igjen. Har fått tak i reparasjonssett som jeg vurderer å bruke istedet for å kjøpe nye calipere. Det jeg tviler på er om jeg klarer å reparere sylinderen, altså få den til å gli igjen uten at for mye rust osv har ødelagt den helt. Noen tips her anyone? Hva er for mye rust og hvordan kan jeg se denne kan fikses? Nye calipere koster meg ca 5k, eller jeg kkn slippe unne med 360kr i reparasjonkit og ny bremsevæske. Endret 18. februar 2010 av Inc Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 hva slags bil m er det snakk om da? ofte mye å spare på å handle i utlandet. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Har ett par calipere som går tregt, dvs med skrutving klarer jeg presse sylinderen inn igjen. Har fått tak i reparasjonssett som jeg vurderer å bruke istedet for å kjøpe nye calipere. Det jeg tviler på er om jeg klarer å reparere sylinderen, altså få den til å gli igjen uten at for mye rust osv har ødelagt den helt. Noen tips her anyone? Hva er for mye rust og hvordan kan jeg se denne kan fikses? Nye calipere koster meg ca 5k, eller jeg kkn slippe unne med 360kr i reparasjonkit og ny bremsevæske. Uten å demontere er det umulig å vite. Fullt brukbare calipere kan gå treg også pga gummi ringene. En anelse med gravrust er nok for å kassere de gamle calipere. Du skal ikke kunne kjenne noe ujevnheter i sylindrene. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Dette er fra den fine årgang `97 av Skruzuki Jeg tok av den ene caliperen og demonterete den. Vasket alle delen i varmt såpevann før jeg smurte pakninger og sylindere med bremsevæske. Det er rust ytterst på sylinderen i området der den ytterste pakningsporet er men inni og innenfor der den innerste pakning er, er det ikke rust, det var heller ikke lekasje ved demontering. Problemet mitt nå er at sylinderen går tregt med kun den nye innerste pakning på, selv om alt er dynket med væske og sylinder ikke glir der det er rust, merkelig? Endret 5. februar 2010 av Inc Lenke til kommentar
Indian Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Prøv å smøre med bremsefett. Lockheed eller ATE sin bremsefett koster langt under en pils. Caliperstempel skal ikke gli løs, det skal være litt motstand. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Og det gjør ikke noe at det da blander seg med bremsevæsken? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Bremsefett er en monteringsfett og samme som veske, kun tykkere. Kjøp ATE eller Lockheed for å være sikker. ATE er blå og Lockheed er rød. Endret 5. februar 2010 av Indian Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Ok,takk Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Bremsefett er en monteringsfett og samme som veske, kun tykkere. Kjøp ATE eller Lockheed for å være sikker. ATE er blå og Lockheed er rød. Pakningssilicon på tube skulle vel funke? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 5K for to stykk calippere? er det med eller uten innbytte av gamle? jeg bytta på min 190E fikk da innbytte for de gamle ble på 700 per calipper vis jeg husker riktig. jegbetalte fullpris for de som hadde blitt overhalt og kom tilbake med de ødelagte etterpå og fikk tilbakeført mellomlegget. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 6. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Bremsefett er en monteringsfett og samme som veske, kun tykkere. Kjøp ATE eller Lockheed for å være sikker. ATE er blå og Lockheed er rød. Pakningssilicon på tube skulle vel funke? NEI!!! Grunnen til at jeg nevnte to merker er for å unngå misforståelser. Bremsefett fra ATE eller Lockheed. Mekonomen har ATE bremsefett. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Bremsefett er en monteringsfett og samme som veske, kun tykkere. Kjøp ATE eller Lockheed for å være sikker. ATE er blå og Lockheed er rød. Pakningssilicon på tube skulle vel funke? NEI!!! Grunnen til at jeg nevnte to merker er for å unngå misforståelser. Bremsefett fra ATE eller Lockheed. Mekonomen har ATE bremsefett. er ikke kobberpasta "tried & testet" som smøring på caliper? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 6. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Bremsefett for å smøre gummipakninger inne i calipere. Det blandes med bremseveske etter montering. ser ut som blå grease(ATE). Lockheed er rød. Det skal ikke være nødvendig å forklare mer ellers er det best at bilen settes inn på verksted. :!: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Pakningssilicon på tube skulle vel funke? Du ser ikke problemet med at kaliperen fylles med rester av stivnet silikon? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Pakningssilicon på tube skulle vel funke? Du ser ikke problemet med at kaliperen fylles med rester av stivnet silikon? Vet ikke, en mekaniker som tipset om det, eller vaselin. Ellers så var det litt knapt med bare å smøre med bremsevæske Lockheed blå (har ikke abs)men en annen blå tube med sylinderfett hjalp godt. Nå glir de fint så får vi se hvor lenge denne gleden varer. Var forøvring lett operasjon så lenge alle delene var i hende. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 6. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Pakningssilicon på tube skulle vel funke? Du ser ikke problemet med at kaliperen fylles med rester av stivnet silikon? Vet ikke, en mekaniker som tipset om det, eller vaselin. Ellers så var det litt knapt med bare å smøre med bremsevæske Lockheed blå (har ikke abs)men en annen blå tube med sylinderfett hjalp godt. Nå glir de fint så får vi se hvor lenge denne gleden varer. Var forøvring lett operasjon så lenge alle delene var i hende. Bingo! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Pakningssilicon på tube skulle vel funke? Du ser ikke problemet med at kaliperen fylles med rester av stivnet silikon? Vet ikke, en mekaniker som tipset om det, eller vaselin. Ellers så var det litt knapt med bare å smøre med bremsevæske Lockheed blå (har ikke abs)men en annen blå tube med sylinderfett hjalp godt. Nå glir de fint så får vi se hvor lenge denne gleden varer. Var forøvring lett operasjon så lenge alle delene var i hende. Bingo! Var ikk ehelt lett å finne fordi den ikke het det som du nevnte men noe greier på tysk og at den var blandbar med dot4 osv og skulle smøres i sylinder m.m.. Men nå er det gjort. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 6. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Uten gravrust og stempler som glir godt, vil du få gleden av calipere lenge. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 Håper det. Fikk fruen til å hjelpe meg med luftingen og det virker som ting er top notch nå Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Påan igjen. Etter en vellykket runde med overhaling på calipere skal jeg nå skifte ene sylinder bak i trommelen. Har ny trommel og nye slanger + rør ferdig niplet, men problemet er å få fra hverandre jævelskap. Driten er rustet sammen og jeg er lite keen på røske ned hele anlegg. Kan legge til at rørene helt bak til slangene er skiftet fra før. Noe gode råd på hvordan koble fra rør og slange? Endret 18. februar 2010 av Inc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå