Gå til innhold

Htc hero ,defekt touch skjerm, reklamasjon?


MiRaCL

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en HTC Hero.

Denne er kjøpt ny hos Elkjøp engang i November 2009.

Denne har fungert fint siden dette, men i det siste så har touch skjermen begynnt å virke dårlig.

 

Problemet er at skjermen ikke reagerer over en horisontal linje på tastaturet.

Dette fører til at bokstavene "A" & "L" ikke virker. Får benyttet disse når jeg vipper telefonen over på siden, men da virker ikke "." (punktum). Dette gjør det håpløst å skrive sms.

 

Disse feltene som ikke virker gjør det også til tider håpløst å bruke diverse applikasjoner.

 

Er dette en reklamasjonssak?

Grunne til at jeg lurer er fordi jeg må levere telefonen inn hos Elkjøp som så sender den videre til Deltaservice.

Snakket med Deltaservice og de sier at en reperasjon er gratis om det er en garanti sak.

Hvis det er en selforkynt feil så koster det masse penger.

 

Jeg kan ikke se hvordan jeg kan ha skapt denne feilen egentlig..

 

Er det noen måte å få en ny telefon på fortere? 3-5 uker er noe lang tid å vente på å få telefonen reparert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deltaservice tjener ingenting hvis reparasjonen ikke går på garanti. Garantien og reklamasjonsretten dekker alle feil som ikke skyldes uvettig bruk av telefonen, som f.eks. produksjonsfeil.

 

Hvis Deltaservice mener at feilen er din, så må de også dokumentere dette. Det de gjør da er å ta bilde av en eventuell fuktskade eller brudd i kretskort/display. De vil aldri kunne fortelle deg når eller hvordan skaden har oppstått, men de kan dokumentere at skaden ikke er en produksjonsfeil og dermed ikke dekkes av garantien eller reklamasjonsretten.

 

Det mest sannsynlige er at dette er en produksjonsfeil på displayet og at det blir rettet uten kostnad for deg.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet. For jeg jobber som tekniker. Jeg opplever at endel prisoverslag tar mer tid enn garantijobber. Ofte dukker det opp uventede feil. Ofte må man krangle med kunder over telefon. Ta bilder og forklare hva i alle dager man har tatt bilde av. Mer krangel. Mail fram og tilbake. Enten av meg som tekniker, eller av servicekoordinatorerne på jobben. Dette tar tid. Tid koster. Så ofte er det bedre inntjening på garantijobber enn de betalbare rett og slett fordi man får tid til å reparere flere. For ikke å snakke om all den bortkastede tiden som går med på å lage et prisoverslag for så å få beskjed om at det bare skal kasseres etter at man har brukt mye tid på å forklare problemstillingen ovenfor en bruker som ikke "vil" forstå.

Men måten du skrev det på fikk deg nesten til å virke som en som lever i den trua at verkstedene skyver skylden over på brukeren fordi det mer penger i kassen.

Lenke til kommentar

Det kan så hende, jobber selv kun med spesifikke modeller vi selv selger (bl.a. Nokia E-serie, HTC S740 osv), så har nesten delepriser i hodet på det jeg jobber med. I tillegg har vi kun bedriftskunder, og ikke privatkjøp.

Slipper mye kverulering ang. penger osv. :)

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Ja jeg mener også dette er en garantisak.

 

Hadde en HTC Touch en gang i tiden. Etter en stund fikk jeg ikke kontakt med skjermen. Den hadde gått litt i bakken men ellers pent brukt. Sendte den inn og fikk beskjed om at det var IKKE en garantisak fordi de trodde det var slagskade... :nei:

 

Potte sur gikk jeg å kjøpte en ny telefon bare 4 mnd etter HTC´en var ny...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja jeg mener også dette er en garantisak.

 

Hadde en HTC Touch en gang i tiden. Etter en stund fikk jeg ikke kontakt med skjermen. Den hadde gått litt i bakken men ellers pent brukt. Sendte den inn og fikk beskjed om at det var IKKE en garantisak fordi de trodde det var slagskade... :nei:

 

Potte sur gikk jeg å kjøpte en ny telefon bare 4 mnd etter HTC´en var ny...

 

Og du synes det er rart at den ikke tåler å bli mistet noen ganger i bakken?

For min del blir det som å kjøre bilen inn i en murvegg i 15 km/t og bli sur fordi den blir ødelagt og at dette ikke dekkes av garantien.

 

Mobilprodusentene tester faktisk telefonene sine for at de skal tåle litt mer enn bare å bli trykket på, men at de skal tåle gjentatte fall i bakken er nok mye å håpe på. Og jo mer avanserte de er, jo mindre tåler de (hovedregelen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...