Gå til innhold

Gratis navigasjon med Ovi Maps og Nokia 5800 fungerer ikke?


minisg

Anbefalte innlegg

Jeg har 5800, nettopp installert FW4 og OVI Maps 3 og lastet ned norsk kart , alt ok !

 

Men nå jeg startet OVI MAPS fikk jeg sprøsmål om dette er 90 dager prøver versjon, og når jeg velger walk eller drive dukket spørsmål hvergang om jeg må kjøpe lisense....

 

Så det er ikke free forever med NOVI MAPS , Har Nokia lurt meg eller har jeg gjort noe feil ?

Er det noen som få det til å fungerer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lastet du herfra? Jeg lastet ned n97 mini versjonen til min n97 og siden da har den virket perfekt uten kostnader.

 

For å laste ned kart må du laste ned Nokia Map Loader for å slippe internettkostnader. Da kan du bruker GPS'en i "offline" modus

 

Ja ! Jeg lastet ned på samme linken som du , men det er rart at det ikke helt free versjon.

Jeg søker litt på Nokia forum og det er flere som har samme problem

 

http://discussions.europe.nokia.com/discus...id=16441#M16441

 

Trenger hjelp/erfaring fra dere ! Tusen takk !

Lenke til kommentar
Karta er free. Men skal du navigere med dem, så koster det.

 

Feil.

Nokia har gjort navigasjon gratis. http://maps.nokia.com/ - men foreløpig kun til utvalgte modeller.

 

5800 er blant disse, så det skulle ha fungert helt utmerket ved å bare laste ned fra linken over. Du kan jo forsøke å avinstallere og installere den versjonen du får på linken over :)

 

Faen å uretferdig, mot oss som var dumme nok til å betal for shaiten i sin tid.

Lenke til kommentar

Hvilken software versjon har du på telefonen? trykk *#0000# for å se det.

 

Legger merke til at på nedlastingsiden til Nokia står det følgende:

"Before installing Ovi Maps, please check that you have the latest phone software version for your device. Enter *#0000# on your phone's home screen. The version number should be 31.0.008 or greater.

 

You can update your phone software over-the-air by selecting Options > Check for Updates. Or you can use Nokia Software Updater."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde V31 med den nyeste versjonen av Maps.

Så oppgraderte jeg til V40 via *#0000# og fikk den gamle versjonen av Maps.

 

Det verste er at jeg får feilmelding når jeg prøver å oppgradere Maps.

Den prøver å laste ned, men før nedlastningen starter, får jeg bare feilmelding om at den ikke klarer det.

 

Den gamle versjonen maser om lisenser, men jeg får engratislisens automatisk. Tidsbegrenset, dog. Men det er mulig den fornyer seg.

 

 

Hvordan avinstallerer man Maps? Kanskje det funker?

Lenke til kommentar

Når jeg skriver inn *#0000#, så kommer det bare opp, "fult minne", har mer enn 30 gb og over 30 mb på intern. hva skjer? noen som har peiling? nye maps klikker for meg, finner ikke gater , bare steder, og den liker også å bare avslutte av seg selv...

 

noen forslag til hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...