Gå til innhold

Fujifilm FinePix HS-10 m/ 30 x Zoom og full HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veiledende pris blir 4299,- meget pen pris forøvrig. Ser ut som et perfekt kamera å ha i ryggsekken dette her. RAW, manuell lang zoom, flip LCD-skjerm, kun 630 gram, etc. ser meget lovende ut så langt. Mer om kameraet på:

 

http://www.fujifilm.com/products/digital_c...s/finepix_hs10/

 

Ingen samples så langt desverre, dog har jeg ikke så altfor høye forventninger til bildene i 100% heller da, men bare de tar seg bra ut i 4A utskrift blir dette et bankers tur-kamera for meg ;)

Lenke til kommentar

Hei! Er ny på denne lista, amatør. Brukar ennå Canon S2 av og til, dette kunne vera eit stor steg fram. Spent på kor bra søkaren er. Sjekka søkaren på SX1, syntest ikkje den var bra. Har også vurdert Panasonic G1, kjem kanskje ny modell der. Synest Fuji har spennande kamera, men like brukarvennlege som Canon?

Lenke til kommentar
Hei! Er ny på denne lista, amatør. Brukar ennå Canon S2 av og til, dette kunne vera eit stor steg fram. Spent på kor bra søkaren er. Sjekka søkaren på SX1, syntest ikkje den var bra. Har også vurdert Panasonic G1, kjem kanskje ny modell der. Synest Fuji har spennande kamera, men like brukarvennlege som Canon?

 

Har ikke hatt Fujifilm selv, men de som har dette sier brukervennligheten er fin. Sikkert ikke værre enn S2 og S3 :) . Fordelen blir i allfall større lcd-skjerm og manuell zoom. Gleder meg virkelig til en test av dette kamera.

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert EOS500D (og nå 550) - men etter å ha lest om dette spørs det om jeg heller bør gå for denne. Er ikke verre pris enn at jeg tåler et bomkjøp heller, men tviler på at det er så ille. Men hva får jeg ved å kjøpe dette, og hva mister jeg ved ikke å kjøpe Canon SLR? Og er det noen sjanse for at det kommer på det norske markedet før? Skal på en tur i begynnelsen av april, skulle gjerne hatt det med....

Lenke til kommentar
og hva mister jeg ved ikke å kjøpe Canon SLR?
92% av sensorarealet, for det første. Pluss muligheten til å bytte optikk, selvsagt.

 

Superzoomkameraer er ikke dårlige til sine bruksområder, men de har klare begrensninger som merkes med en gang lysforholdene blir litt krevende.

 

 

 

Takk for svar. Men nå er vel kameraene blitt bedre på dette området også? Denne modellen har noe de kaller "pro low light"-funksjon -antar dette har med dette å gjøre. Alternativet mitt er som sagt eos500/evt 550, og en har vel litt av det samme om man legger litt ekstra i objektiv. Og da snakker en vel 10-15000?

Lenke til kommentar

Elite Foto, Vestkanten, Bergen skal visst ta det inn for 4299 (pris frå fujifilm.se) Japan Photo virka negative, og Ur og Foto i alle fall ikkje positive. Håpar at stor pågang vil endra på det. Men vanskeleg å finna foto teke med kameraet. Ennå.

 

Elles fått spørsmål om å hjelpa med Fuji f40 som har bada i brus(!) eller fått brus over seg, zoomen stått fast, melding "zoom error", spraya og lirka og fått liv i det, bilde frå minnekort ok, men tekne bilde ganske kvitatige med masse lette striper, sjøl om linsa er ganske rein. Nå står det fast igjen.. Forslag til kvar feilen ligg? Sensoren? Reparasjon aktuelt, skal vera svært bra i svakt lys?

Lenke til kommentar

Elles fått spørsmål om å hjelpa med Fuji f40 som har bada i brus(!) eller fått brus over seg, zoomen stått fast, melding "zoom error", spraya og lirka og fått liv i det, bilde frå minnekort ok, men tekne bilde ganske kvitatige med masse lette striper, sjøl om linsa er ganske rein. Nå står det fast igjen.. Forslag til kvar feilen ligg? Sensoren? Reparasjon aktuelt, skal vera svært bra i svakt lys?

Den F40 kan du bare kaste. Slike har jeg sett på bruktmarkedet for godt under 1000. Skulle bare mangle da disse ble solgt like billig nye like før de forsvant fra markedet.

Forøvrig slutter Fujifilm med relativt store sensorer i kompaktkameraer med F31fd og S6500fd. F40 var den første modellen som kom med små sensorer og dermed dårlige ISO egenskaper.

Lenke til kommentar

Ville vel ikke satset på å bruke dette kameraet hvis det er et videokamera du opprinelig trenger. I hovedsak er dette et fotoapparat og har lagt mest vekt på å kunne ta gode bilder. Uten å si noe sikkert ville jeg tro bildebrikka er for liten for å få et fullgodt videokamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...