Gå til innhold

Fujifilm FinePix HS-10 m/ 30 x Zoom og full HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der kom det bekreftelsesmail med sporingsnummer, men har fått bekreftet at det bare er klart til sending, og ikke blir fysisk sendt i dag!

 

Uansett; jeg gleder meg!!!

Fikk både sms og mail på at HS-10 kommer i dag! Da er det bare å få kjøpt seg en ålreit veske og et kledelig minnekort. Detta blir en spennende tid fremover. Gleder meg til å utveksle erfaringer.

Lenke til kommentar

Da er kameraet i hus!

 

Førsteinntrykk:

 

Kameraet virker solid og godt bygd. Det er uvant med "manuell zooming", ved å vri på ringen rundt objektivet, men det er jo som på et speilrefleks.

Skjermen er stor og klar, selv om jeg IKKE liker at den står ubeskyttet hele tiden. Her var mitt powershot S2-IS bedre, med roterende skjerm. skjermen har god innsynsvinkel, og kan justeres for biltedaging av typen "upskirt" og om du vil holde kameraet over hodet.

 

For meg ligger kameraet godt i hånden, og det har en vinkling på enkelte av knappene hvilket gjør at de er enkle å bruke. Når man zoomer viser kameraet også hvor mange X zoom man har.

Det er litt uvant at kameraet automatisk aktiverer den optiske søkeren når man nærmer seg kameraet, men det er nok en vanesak!

 

Da det høljer ned ute, blir det dårlig med foto i dag, men jeg kan presentere et par bilder med kameraet "rett ut av boksen"

 

Takk til PS som sendte kameraet superkjapt! :)

 

Edit: Jeg oppgraderte også kameraet før jeg tok det i bruk. Det ble levert med 1.0, og er nå oppgradert til 1.01

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Her er to bilder tatt rett ut av boksen, uten NOEN endring av instillinger. Det er tastaturet mitt og oppvaskkummen:

post-12240-1272463376,4183_thumb.jpg

post-12240-1272463387,3687_thumb.jpg

 

Her er en highspeedfilm av min tommel som vagger @1000FPS. (I dårlig belysning)

 

Edit: Ettersom det er 1000 fps og dårlig lys, antar jeg at kvaliteten er dårlig. Er nok bedre @700fps i godt lys!

DSCF0014.MOV

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Da er kameraet i hus!

 

Førsteinntrykk:

 

Kameraet virker solid og godt bygd. Det er uvant med "manuell zooming", ved å vri på ringen rundt objektivet, men det er jo som på et speilrefleks.

Skjermen er stor og klar, selv om jeg IKKE liker at den står ubeskyttet hele tiden. Her var mitt powershot S2-IS bedre, med roterende skjerm. skjermen har god innsynsvinkel, og kan justeres for biltedaging av typen "upskirt" og om du vil holde kameraet over hodet.

 

For meg ligger kameraet godt i hånden, og det har en vinkling på enkelte av knappene hvilket gjør at de er enkle å bruke. Når man zoomer viser kameraet også hvor mange X zoom man har.

Det er litt uvant at kameraet automatisk aktiverer den optiske søkeren når man nærmer seg kameraet, men det er nok en vanesak!

 

Da det høljer ned ute, blir det dårlig med foto i dag, men jeg kan presentere et par bilder med kameraet "rett ut av boksen"

 

Takk til PS som sendte kameraet superkjapt! :)

 

Edit: Jeg oppgraderte også kameraet før jeg tok det i bruk. Det ble levert med 1.0, og er nå oppgradert til 1.01

Har fått det i hus jeg også. Synes også at det virker veldig solid og har god balanse (vekt) i hånda. Man kan skru av automatikken med den optiske søkeren. Har tatt mange bilder i dag. Her er det mye for en stakkar å sette seg inn i, hvis man vil, men jeg synes foreløpig at automatikken produserer gode bilder. Zoomen er imponerende! Oppdaterte til den nyeste firmwaren jeg også. Ny veske og "bare" et 8 Gb 8 mb/s minnekort er innkjøpt.

 

Jeg må si at jeg ble meget fornøyd over kvaliteten på HD-filmingen. Mye bedre enn mitt Sony DV-kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...