Gå til innhold

Den store mobilspilltråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg spilte den også på Amigaen min, og brodern har spillet på DVD som man styrer med fjernkontrollen. Det fungerer ganske bra merkelig nok.

Automaten hadde faktiske tegnefilmsekvenser, ikke datagrafikk. Den så grusomt bra ut.

 

Space Ace er laget av samme folkene bak Dragon´s Lair, forresten :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sakser en post jeg skrev på innlegg.no jeg.

 

Etter tips fra en på forumet lastet jeg ned "The Quest Lite" fra AppStore. Jeg tvilte på at det var noe særlig bra, men det tok 10-20 minutter og så kjøpte jeg "The Quest Gold" (Gold = Hovedspillet + 3 expansions).

 

Det er helt genialt! The Quest er et veldig typisk WRPG, som minner sterkt om de eldre TES-spillene (om noe nedgradert). Det er massevis av quest, lekker retro-grafikk, et skillsystem og en hel rekke forskjellige fiender.

 

Utvikleren sier at hvis du har installert alle de forskjellige expansion-packene så kommer du opp i over 100 timer spilletid før du har fått gjort ferdig alt, og det tror jeg på! Jeg har vel spilt i en 10 timer nå (avhengighetsskapende :p), og jeg har bare nylig kommet forbi begynnerfasen!

 

Så, hvis du har iPhone anbefaler jeg deg sterkt å sjekke ut lite-versjonen (som er ganske omfattende)

 

Eneste minus jeg kommer på er et litt dårlige kontroller (når du skal gå), men jeg føler likevel at det hadde vært vanskelig å lage noe som var bedre, og historien er også litt haltende til tider.

Lenke til kommentar

Jepp, Space Ace var også perfekt konvertert til Amiga, og et stort spill, på hele 5 disketter! Masse sampla speech og samme tegneseriegrafikken som DL-spillene. Og nøyaktig like uspillbart. Bare "trykk venstre NÅ! trykk firebutton NÅ!". Bomma du med 1ms var det dødsanimasjon og prøve pånytt.

 

Forresten on-topic, for de som tenker på å finne mobilspill, ta et google søk på f.eks.

 

"best android games".

 

Vips, så har du masse topp 10 og topp25 lister med linker og anmeldelser. F.eks. denne

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/20-best-free-android-games-687718

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har du htc hero følger det med HTC Sync som kan installere .apk filer fra PC til telefonen.

 

Hvis du bruker astro file manager, husk at du ikke har tilgang på sd-kortet mens telefonen er mounta til PC som usb-disk. Så du kopiere bare filene over til kortet, kobler bort kabelen, så finner du sdcard i astro.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...