Gå til innhold

holy preist. vil bli raid healer !


Anbefalte innlegg

hei hallo,

 

har endelig farmet nok gear til at preisten min kan beggyne og bli raid healer :)

 

eneste problemet er at jeg har zero erfaring med raid healing ..

har prøvd 25 os igår og jeg fikk ikke healt en dritt siden alle ble healet 1 sec før jeg engang så at dem hadde lite hp :p

 

 

hvilke addons bruker du ?

 

hvilke stats ser du etter i gear ?

 

og all generel hjelp blir akseptert med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg healte som prest det var da Ulduar var "vanskelig". Men viktige er at du får deg gode addons for å tracke buffs, anbefaler TellMeWhen og Forte Xorcist.

 

Sett opp disse til å vise hvilket target som har Mending og hvor mange charges den har igjen. Kan også gjøres i Grid, men jeg synes det er mer oversiktlig å ha det som en egen addon.

 

Sett opp tell me when til å vise proccs på instant flash heal ( husker ikke navn på talent ) og Serendipitystacks.

 

Få deg gode raidaddons, anbefaler Grid på det sterkeste. Den har så utrolig mange muligheter til konfigurering. Sett den også opp til å vise Renew som et ikon på players, så du holder oversikt.

 

I tilegg burde du skrive alle spells som mouseovermacro. Du kan også bruke addonen AfterCast slik at du f.eks sender et whisper, eller skriver i raidet etter du har f.eks kastet Guardian Spirit.

 

Ved mouseover på alt vil du også få bra utbytte av Clique til dispel og abolish.

Endret av Detectable
Lenke til kommentar
har prøvd 25 os igår og jeg fikk ikke healt en dritt siden alle ble healet 1 sec før jeg engang så at dem hadde lite hp :p

 

Jeg ville ikke brydd meg så veldig mye om hvor mye du får healet eller ei i den instancen :)

I OS25 er det ikke allverdens raid skade, og har du en druide på laget blir det i all fall ikke mye igjen for en reaktiv healer (druiden er vanligvis mye mer proaktiv enn prester, på grunn av HoT's som blir slengt rundt hele raidet).

Lenke til kommentar

Du trenger Grid & DeadlyBossMods og bør også bruke mouseover-macroer og en addon som heter InstantHealth.

 

Med mouseover-macroer og grid kan du heale/dispelle/buffe hele raidet uten å skifte target, da kan du følge med på bossen hele tiden og se hva han gjør og time store heals til å treffe like etter kraftige angrep.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

nå forstå¨r jeg grid ganske bra :)

 

men har prøvd " healbot" addon i noen raids og den funker jo cannon eneste problemet mitt med den er at jeg kan ikke bestemme hvilke knapper

jeg vil trykke. jeg har bare 5 alternativer "shitf-clik. ctrl-click" osv..

 

er det noen som vet om en addon som er lik heal bot men som man kan besteme knappene på? :)

 

edit. finnes det en addon som viser hvor mange av gruppen som er i buff range evnt om alle er inne i instancen?

 

edit2: finnes det en addon som vis hvor mange ganger prayer of mending

har igjen ? i et lite vindu kansje.

Endret av livingman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...