Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

IKT-reglementskontrakt og betenkeligheter


Prosit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Juridisk sett er vel dette eit privat nettverk, så då blir det at det er norske straffelover + eventuelle regler netteiger har satt.

 

Som ei samanlikning: Dette forumet har regler om personangrep, dette er ikkje noko som er i lovverket men forumseigar har definert dette som ein av punktene i regelverket som ein må godta for å bruke dette forumet.

Lenke til kommentar
Selvsagt har du det - sett opp en lokal proxy.

hvor skal jeg sette proxyen når trafikken går på et vlan jeg ikke har tilgang til?

 

Du har ikke tilgang til den fysiske kabelen?

 

Jeg regner med at du har en edge-svitsj som nettlinja di går inn på og som igjen er trunket mot en ny svitsj. Plasser en proxy mellom disse punktene og du er home free.

Lenke til kommentar

At det foregår logging er forøvrig greit, men her skriver man under på en kontrakt om at man har satt deg inn reglene, og godtar straffereaksjoner.

 

Man skriver forsåvidt ikke under på at man synes det er greit at datatrafikken logges, men man skriver under på at man faktisk har fått beskjed om at den blir det. (Regner jeg med, for vi ser bare en side her)

 

Dem kunne ha utelatt det i kontrakten, uten at det hadde vært noe problem.

 

Får vi se side 2 også?

Lenke til kommentar

Normalt at ting logges, og det er bra at det blir informert om dette. At man bryter retningslinjer som er satt for nettverket, vil alltid ha en reaskjon. Det er ikke unikt for skoler, også bedrifter har dette. Det kan også være brudd på gjeldene lovverk å la ansatte snoke rundt på ting de ikke har noe med til vanlig. (eks. hvis en naboen som er politi hadde snoket rundt på deg i strasak.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...