Gå til innhold

Blanding av 16:9 (Full HD skjerm) og en Vanlig 4:3 Dell 1920.1200 skjerm


Dipluz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem hjemme, hvor jeg prøver å kjøre en Samsung 2370 16:9 (full hd skjerm),

 

og en litt eldre Dell 2007 4:3 (1920x1200) Skjerm,

 

Alt går bra i windows, kan evt. kjøre en klient av et mmo og alt snurrer fint, men merker at d sliter endel.

 

men med engang jeg kjører noe kraftigere f.eks Supreme Commander enten singel skjerm mode eller dual skjer mode, eller f.eks mange mmo klienter + evt film på dell skjermen så står som nr2 med utvidet skrive bord, så begynner FPS å droppe særiøst ned. Og på Supreme Commander kommer det bare hvite streker over begge skjermer som om skjermkortet sliter noe sinnsykt.

 

Jeg har hørt at det er noe problemer rundt dette med å blande 16:9 og 4:3 formats skjermer under tung belastning.

 

Skjermkortet jeg har er et Gainwards 295GTX 1700mb GDDR5 skjermkort. Og lurer på om det er pga at jeg har 2 skjermer som er forskjellige format som gjerne er problemet....

 

Noen som har et innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke hørt om at skjermer med forskjellige oppløsninger fører til et problem som dette (1920x1200 er 16:10 btw). Har du forsøkt å koble fra den ene skjermen for å se om problemet fremdeles oppstår? Kanskje filmen du har på den andre monitoren er aksellerert av skjermkortet? er skjermkortdriverene oppdatert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...