Gå til innhold

Windows 7 bruker mer batteri


Anbefalte innlegg

Opplevde det som artikkelen beskriver med min Thinkpad T61p.

 

PC'en er ca 1,5 år gammel, og uka etter at jeg oppgraderte fra Vista til Windows 7 fikk jeg "battery error" og beskjed om å skifte ut batteriet. Siden den gang har PC'en nektet å gå på batteri, så den går ned umiddelbart hvis jeg trekker ut kontakten.

 

På den annen side, jeg har en nøyaktig lik Thinkpad T61p som er nøyaktig like gammel, som fortsatt kjører Vista. Denne fikk nylig nøyaktig den samme feilen. (Battery error, og PC'en oppfører seg som om det ikke var noe batteri i det hele tatt).

 

Min konklusjon er at Thinkpad T61 batteri (9 celler) har en tendens til å bli defekte etter 1,5 år. Tilfeldigvis sammenfaller dette i tid med at folk oppgraderer til Windows 7 akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer Timeline mistet 5-6 timer batteritid etter en oppgradering til W7. Etter mye leting på innstillinger, nedlasting av acer epower manegement etc, fant jeg ut at det var så enkelt som at ATI driveren ikke ville la seg oppdatere uten videre. Uten denne hadde jeg 2.5 timer, og nå 8+ timer.

 

Litt mer teknisk innsikt for hver dag som går

Lenke til kommentar

Drivere!!!

 

Min søster hadde en gammel ACER. Og når Windows XP begynte og gå dårlig og heller ikke ville starte skikkelig opp etter en reinstallasjon, googlet jeg.

 

Jeg fant ut at WINDOWS bruker en DRIVER til batteriet. Og siden batteriet var ødelagt, var det bare 1 ting og gjøre! Ta UT batteriet! Og da virket PC'n som om det aldri har vært problemer med den...

 

Så! Det er en Driver som styrer dette.. Ubuntu + batteri = virker bare godt!

 

Konklusjon: Det kan være drivere som er årsak til at batteriene fusker. Hadde man ikke hatt den driveren hadde vell elektronikken i batteriet ikke fått noe respons fra operativsystemet og alt har vært vell.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...