Gå til innhold

Academy Awards 2010


spankpos

Anbefalte innlegg

Tipper at Avatar kommer til å vinne ja. En veldig god film, men det hadde jo vært fint om det ikke var en skikkelig "Blockbuster" som vant, "A Serious Man" eller "Up in the Air" eller noe sånt. Kanskje overraske med å la "Up" vinne. Beste animasjonsfilmen jeg har sett!

Men må også legge til at jeg også er litt skuffet over at "Moon" ikke fikk noen nominasjoner, spesielt Sam Rockwell for beste skuespiller

Endret av spankpos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bildet er beskjært til dels kraftig i NRKs avspiller. Noen tips til hvordan jeg kan få fullstendig bilde?
For de som har betalt NRK-lisensen burde det være helt lovlig å laste ned filmen fra nettet via en torrent, eller? Helt OK kvalitet på den jeg fant hvertfall, regner med de fleste klarer å finne frem dette selv så gidder ikke å poste link med mindre jeg får klarsignal fra en moderator.
Lenke til kommentar

Nettopp sett District 9. Glimrende film, uansett sjanger. En sterk vinnerkandidat? Får håpe det.

 

Min rangering av beste film:

1) District 9 6/6

2) A Serious Man 5/6

3) The Hurt Locker 5/6

4) Precious: Based on the Novel Push by Sapphire 5/6

5) Up in the Air 4/6

6) An Education 4/6

7) Inglourious Basterds 4/6

8) Avatar 4/6

9) Up 4/6

10) The Blind Side 2/6

Endret av cmptrwlt
Lenke til kommentar

Jeg klarer sjelden å bestemme meg for en hel liste så jeg sier bare at jeg hittil vil at The Hurt Locker tar Best Picture.

 

Har sett: Avatar, District 9, The Hurt Locker, Inglourious Basterds, A Serious Man, Up og Up in the Air. And counting.

 

Så forresten Sherlock Holmes i dag. Kanonfilm.

Lenke til kommentar
Hvilke kategorier er stengt for utenlandske filmer? Mtp. at "The White Ribbon" (Christian Berger) ble nominert til "Cinematography".

 

Ingen i utgangspunktet tror jeg, med mindre det er snakk om spesifikke amerikanske bransjepriser. Utenlandske filmer har tidligere vært nominert til beste film, men aldri vunnet.

Lenke til kommentar
En sterk vinnerkandidat? Får håpe det.

 

Tvilsomt. Tror desverre Avatar stikker av med seieren, ettersom alle de som ikke helt falt for den vil spre sine stemmer på de 9 andre kandidatene.

 

Jeg har forøvrig sett alle de nominerte. Det vil si blant de animerte kortfilmene. Og det kan dere også gjøre her! Synes ingen kan kalles fabelaktige, men French Toast ble nok favoritten min. Simpel og sjarmerende, med meget fin animasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...