Gå til innhold

Academy Awards 2010


spankpos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vinner ikke Avatar??

Latterlig. Den har større underholdningsverdig enn THL. Den er mer innoverende enn THL. Den har et viktigere budskap enn THL. Avatar sprenger film slik som vi kjenner det i dag. Dette blir for dumt!

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Hvorfor vinner ikke Avatar??

Latterlig. Den har større underholdningsverdig enn THL. Den er mer innoverende enn THL. Den har et viktigere budskap enn THL. Avatar sprenger film slik som vi kjenner det i dag. Dette blir for dumt!

Avatar fikk akkurat det den fortjente - for den er ikke mer enn en god teknisk film.

Lenke til kommentar

Hvorfor vinner ikke Avatar??

Latterlig. Den har større underholdningsverdig enn THL. Den er mer innoverende enn THL. Den har et viktigere budskap enn THL. Avatar sprenger film slik som vi kjenner det i dag. Dette blir for dumt!

 

Avatar vinner ikke fordi den er hul, dårlig skrevet, klisjefull og langt dummere enn det den utgir seg for å være. Jeg fryktet lenge at Akademiet ville hylle den i mangel av sterkere konkurenter, så det var gledelig å våkne opp til denne nyheten. The Hurt Locker vinner fordi den på særdeles eksepsjonelt vis klarer å skildre en soldats opplevelse av krig som et adrenalifylt helvete. Den er også teknisk sett noe av det mest imponerende jeg har sett de siste årene.

 

Jeg nailet forøvrig 12 av 18 nominasjoner, noe som gjør Oscars til en ganske forutsigbar øvelse. Mest overrasket over at Haneke ikke vant for Beste Utenlandske. Denne argentinske filmen har jeg aldri hørt om.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Beste film: The Hurt Locker

Beste regi: Kathryn Bigelow (The Hurt Locker)

Beste mannlige hovedrolle: Morgan Freeman (Invictus) Oppdatering 8. mars: Jeff Bridges framfor Freeman

Beste kvinnelige hovedrolle: Sandra Bullock (The Blind Side)

Beste mannlige birolle: Christoph Waltz (Inglourious Basterds)

Beste kvinnelige birolle: Mo'Nique for (Precious)

Beste originalmanus: Quentin Tarantino (Inglourious Basterds)

Beste adapterte manus/filmatisering: Nick Hornby (An Education) (evt In the Loop)

Beste dokumentar: Burma VJ: Reporter i et lukket land

Beste fremmedspråklige film: Das weisse Band (Tyskland)

Beste animasjonsfilm: Up

Beste visuelle effekter: Avatar

Beste kinematografi: The Hurt Locker (Barry Ackroyd)

Beste klipping: The Hurt Locker

Beste originalmusikk: James Horner (Avatar)

 

9/16 med full pott på seks store hvor jeg bommet på begge manuskategoriene. Var det noen som trodde at The Cove kom til å vinne over Burma eller Secreto over Das weisse band? Best screenwriting based on previous hadde følgende tapere: In the Loop, Up in the Air, An Education og District 9 - dette er fire filmer som kommer til å huskes lenge etter vi har glemt Precious, i hvert fall i europa.

Lenke til kommentar

For å si det slik - favorittene vinner aldri "beste foreign". At det hverken ble Das Weisse Band eller Un Prophete var sjokkerende, men veldig typisk akademiet. Ellers ble jeg overrasket over at det ikke ble en deling mellom Avatar/Hurtlocker, men sci-fi har jo aldri blitt særskilt godt mottatt. Ellers var det vanvittig deilig å se at 'the dude' stakk av med beste mannlige. "Fryktet" Colin Firth.

 

 

Slik så mine spådommer ut:

 

X følte jeg var temmelig bænkers

 

Beste film: Avatar

Beste regi: Kathryn Bigelow X

Beste mannlige hovedrolle: Jeff Bridges

Beste kvinnelige hovedrolle: Sandra Bullock

Beste mannlige birolle: Christoph Waltz X

Beste kvinnelige birolle: Mo'Nique X

Beste originalmanus: Quentin Tarantino

Beste adapterte manus/filmatisering: Up in the Air

Beste dokumentar: The Cove

Beste fremmedspråklige film: Un Prophete

Beste animasjonsfilm: Up X

Beste visuelle effekter: Avatar X

Beste kinematografi: Das Weisse Band

Beste klipping: The Hurt Locker

Beste originalmusikk: Michael Giacchino X

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg regnet med at Avatar kom til å vinne trøstepremier fordi den ikke klarte å hente inn beste film eller noen av de andre store (min personlige mening: Hvis filmen din ikke en gang er nominert for en av skuespillerprisene så er den ikke årets beste film), jeg tippet originalmusikk og effekter, den vant effekter, art direction og cinematography. Det overrasker meg ikke i det hele tatt at ingen av prisene gikk til Cameron, for å si det sånn.

 

tjalla: Ser ut som vi begge hadde troen på QT for manus. Jeg så verken Precious eller Hurt Locker så jeg baserte mine valg nesten utelukkende på hva man regnet med. At The Cove vant er småskuffende - det er den filmen som viser den verste tragedien som skal vinne (^^) og da er ikke delfiner øverst på min liste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...